10 milioane de euro pentru proiectarea unui nou drum de mare viteză, cu plecare din București

Publicat: 24 oct. 2024, 16:52, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
10 milioane de euro pentru proiectarea unui nou drum de mare viteză, cu plecare din București
Începe proiectarea unui nou drum de mare viteză, cu plecare din București. CNIR pune pe masă 10 milioane de euro (TVA inclus)

S-a lansat licitația pentru un nou drum de mare viteză. Deocamdată, vorbim de elaborarea studiului de fezabilitate necesar construirii, pentru care Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) pune pe masă 10 milioane de euro (TVA inclus). SF-ul trebuie să fie gata în 18 luni.

Începe proiectarea unui nou drum de mare viteză, cu plecare din București. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat, joi, că a fost lansată licitația pentru proiectarea Drumului de Mare Viteză București – Giurgiu. Un drum extrem de important, care va face parte din Coridorul de Transport Pan-European 9. Potrivit șefului de la Transporturi, CNIR a stabilit ca termen-limită pentru depunerea ofertelor data de 9 decembrie 2024.

Contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar construcției drumului de mare viteză București – Giurgiu are o valoare de 44 de milioane de lei (fără TVA) și o durată de 18 luni. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile. În cadrul studiului de fezabilitate, proiectantul va analiza, în special, variantele de traseu, profilul (autostradă sau drum expres) și conexiunea cu alte obiective de investiții (infrastructura rutieră existentă sau viitoare), conform ministrului Grindeanu.

Începe proiectarea unui nou drum de mare viteză! Care vor fi conexiunile

În mementul în care documentația pentru atribuirea contractului de proiectare a fost transmisă la ANAP, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, susținea că „este foarte important ca noul drum București – Giurgiu să fie gândit mai departe de Autostrada Bucureștiului (A0), până la Autostrada București – Pitești (A1), având conexiune și cu autostrada București – Alexandria, putând, pe viitor, să facă parte din al doilea inel de autostradă de centură a Capitalei, care se află la nivel de intenție“.

În ceea ce privește structura drumului, oficialul de la Transporturi considera că o structură de beton, precum a fost realizat și drumul de legătură dintre DN 5 și Podul Prieteniei (drum betonat dat în trafic în decembrie 2021, denumit și Autostrada Nemțească), ar fi mult mai adecvată. Rămâne de văzut acum și care va fi părerea proiectantului.

Citește și: Cine sunt constructorii cu cele mai mari progrese pe șantierele drumurilor de mare viteză din România