20 de ani de 112 în România: 300 de milioane de apeluri preluate
Majoritatea cazurilor de urgență raportate anul trecut către Serviciul 112 au fost redirecționate către Ambulanță, reprezentând 49,29% din total. Anunțul a fost făcut de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, cu ocazia împlinirii a 20 de ani în România.
Datele arată că apelurile la 112 au fost redirecționate în acest fel: către ISU – SMURD 18,76% din cazuri, către Jandarmerie – 5,85%, către alte agenţii de intervenţie – 2,10% și către Poliţie au fost transferate 24,01%.
„De 20 de ani 112 este numărul unic pentru urgenţe din România, timp în care au fost preluate peste 300 de milioane de apeluri de către operatorii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS). Operaţionalizat în 2004, Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU) s-a dovedit o modalitate simplă, eficientă şi rapidă pentru alertarea serviciilor de urgenţă. Acum două decenii, 112 a înlocuit numerele 955, 961 şi 981 la care puteau fi apelate în mod individual agenţiile specializate de intervenţie, contribuind la gestionarea eficientă, coordonată şi colaborativă a situaţiilor de pericol din întreaga ţară şi la salvarea de vieţi.
Dacă în anul 2004, peste 90% dintre apeluri nu erau urgenţe, astăzi procentul a scăzut sub 50%, spune STS.
„Sistemul 112 a ţintit permanent noile tehnologii, standarde şi practici tehnico-operaţionale care ajută la salvarea de vieţi, inclusiv utilizând metode avansate de localizare şi devenind, astfel, un model de bună practică pentru serviciile de urgenţă din alte state europene”, arată reprezentanţii STS, duminică, într-un comunicat de presă.