30 de miliarde lipsă: Sorin Grindeanu dezvăluie provocările uriașe pentru transportul românesc
„Avem diverse discuții în acest moment pe finanțare și eu vă spun că problema viitorilor miniștri, a viitoarelor guverne, la transporturi, va fi următoarea: în a găsi finanțări altele decât cele din fonduri europene”, a spus Grindeanu.
Ministrul Transporturilor atrage atenția și susține că în Planul Național de Investiții în Transport, aprobat în 2021, fondurile europene și bugetul de stat acoperă undeva în jurul sumei de 40 de miliarde, la care există un necesar de 70 de miliarde de euro. Deci, o gaură de 20-30 de miliarde, a spus ministrul.
”La finalul anului 2021 am aprobat în Guvern un plan național de investiții în transport, care e până în 2030, cu ok-ul de la Comisia Europeană. Necesarul pentru proiectele trecute în acel Plan Național de Investiții în Transport e undeva de 70 de miliarde de euro. Momentul când s-ar pune în aplicare acele toate proiectele din acel plan am avea, să zicem, o rețea decentă. Astăzi sau atunci, puteam vorbi de 40, 40 și ceva de miliarde acoperite prin fonduri europene și buget de stat. Deci lipsesc 20 și ceva, spre 30 de miliarde și atunci trebuie să găsești alte soluții”, a precizat ministrul Transporturilor la Digi24.
Citește și: Aeroportul Otopeni se modernizează, dar cine face lucrările rămâne un mister
În ceea ce privește o posibilă soluție în vederea construirii unui nou terminal la Aeroportul Otopeni, Grindeanu a menționat două opțiuni: un parteneriat public-privat sau finanțare din partea băncilor.
„Poate să fie parteneriatul public-privat sau băncile….Că este Banca Mondială, că e Banca Europeană de Investiții, că e Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, toată lumea e interesată în a finanța proiectul unui nou terminal”, spune Sorin Grindeanu.
Ministrul a ținut să menționeze că în perioada sezonului de vară și a vacanțelor există mai multe curse charter, ceea ce îngreunează activitatea și suprasolicită Aeroportul Otopeni.