9 din 10 angajatori planifică recrutări până la sfârșit de an
Potrivit sondajului derulat de eJobs România, 91,2% dintre angajatori au în vedere să facă angajări până la finalul acestui an.
Restul de angajatori au susținut că au blocat toate angajările (5,4%), sau că nu sunt siguri de cursul evenimentelor până la finalul anului (3,4%).
Dintre angajatorii care încă au posturi libere, 44,4% estimează că numărul de angajări în următoarele 3 luni va fi mai mare de 5, în vreme ce 20,4% plănuiesc să adauge 6-10 angajați noi, 18,5% estimează un număr de recrutări de 11 și 50. 7,3% dintre angajatori au pregătite 51-100 de locuri vacante, iar 2,6% se află în plină campanie de recrutări și caută să angajeze peste 500 de persoane până la finalul anului.
În sondajul derulat de eJobs, angajatorii au fost întrebați care sunt avantajele lor în cursa pentru atragerea candidaților. Rărpunsurile au fost diverse, 50,3% punând pe primul loc salariile și bonusurile oferite, 40,1% au notat comunicarea constantă și transparența, 37,2% au introdus în listă și flexibilitatea programului de muncă și a managerilor. Au mai fost bifate și beneficiile extrasalariale, echipa și mediul de lucru, posibilitatea de a te dezvolta profesional, munca de acasă și echilibrul între viața personală și locul de muncă.
„Angajatorii sunt conștienți de faptul că un salariu bun poate să-i ajute mult să găsească mai repede oamenii potriviți pentru joburile pe care le au deschise. Știu însă, la fel de bine, că încep să mai conteze și alte lucruri pentru că tot mai mulți candidați caută «pachetul complet» atunci când vor să-și schimbe jobul. Tocmai de aceea, sunt deja câțiva ani de când companiile investesc sume considerabile în brandul de angajator și în imaginea pe care și-o construiesc în relația cu candidații și cu angajații”, susține Bogdan Badea, CEO eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.
Conform studiului, 45,1% de respondenți susțin că fac parte dintr-o companie cu brand puternic de angajator, 35,6% încă se dezvoltă ce această parte și sunt la început cu acțiunile de employer branding, iar 19,3% spun că nu au brand de angajator. „Deși 6 din 10 angajatori spun că lipsa unui brand de angajator solid devine un impediment în procesul de recrutare, o treime dintre respondenți cred că acest lucru poate fi evitat dacă lipsa unui brand de angajator este compensată prin salarii și beneficii, în timp ce 13,6% spun că procesele de recrutare nu le-au fost influențate până acum de faptul că nu au un brand de angajator de sine stătător”, explică Badea, potrivit economedia.ro.
Astfel, 48,8% dintre companiile participante la sondaj au declarat că, pentru 2023, bugetul de employer branding a ocupat 1% din cifra de afaceri, 20,2% au investit în acest scop 1%-2%, 16,7% între 2% și 5%, 10,5% între 5% și 10%, iar 3,9% au alocat mai mult de 10% din cifra de afaceri pentru bugetul de employer branding. „Deși pare puțin, în cifre absolute vorbim de sume care pot depăși chiar 1 milion de euro pe an, în cazul companiilor foarte mari, care angajează masiv în fiecare an și în special care activează în industrii care se confruntă cu un nivel ridicat al fluctuației de personal. Cu toate acestea, trebuie menționat și faptul că 28% dintre respondenți au menționat că, în 2023, au renunțat complet la bugetul de employer branding”, mai subliniază Badea.
Sondajul a fost realizat în septembrie 2023, pe un total de 494 de companii, reprezentate de HR manageri, specialiști în HR, manageri de echipe, CEO și antreprenori.