Chanel limitează cumpărarea de genți sub marca proprie la una singură pe an de persoană în Coreea de Sud
Chanel a început să restricționeze numărul de genți pe care fiecare client le poate cumpăra în Coreea de Sud. În cazul unor genți populare, o singură persoană poate cumpăra acum doar una pe an.
Potrivit Hankook Ilbo, ziarul soră al The Korea Times, Chanel Korea a adoptat o nouă politică în care fiecare client poate cumpăra o geantă cu clapă Timeless Classic și o geantă de mână Coco Handle pe an. Regula „o geantă de persoană pe an” se aplică și articolelor pe care le clasifică drept „articole din piele mică”, în principal portofele și pungi, dacă clientul dorește mai mult de unul de același model în categorie.
Măsura vine în urma creșterii „revânzării” genților Chanel. La marile magazine universale din Seul, unde se află magazinele Chanel, oamenii au fost văzuți stând la coadă începând de dimineața devreme pentru a face „cursuri deschise” sau năvălind în magazin de îndată ce acesta se deschide. Așteaptă ore întregi pentru a intra cât mai devreme în magazin și crește posibilitatea de a obține articolele pe care le doresc. În timp ce mulți dintre ei își doresc gențile pentru ei înșiși, unii dintre ei par să revinde gențile la prețuri mai mari în altă parte.
„M-am săturat de cozile de la magazin. Nu am timp, sunt deranjante și consumatoare de energie„, a postat un utilizator la Chicment, un forum de internet pe Naver pentru schimbul de informații despre bunuri de lux.
O altă utilizator a scris că ar fi dispusă să plătească unui revânzător între 300.000 și 400.000 de woni (220 – 300 de euro), având în vedere dificultățile de a fi nevoită să stea la coadă doar pentru a intra în magazin.
Chanel și-a crescut frecvent prețurile în Coreea – în februarie, iulie și septembrie a acestui an – dar consumatorilor nu par să le pese. Analiștii de piață spun că pandemia pare să fi adăugat la setea de bunuri de lux, deoarece dorințele oamenilor de a călători în străinătate nu pot fi satisfăcute.
Chanel nu este singurul brand de lux care restricționează achizițiile pe cap de locuitor. Hermes permite fiecărui client să cumpere doar până la două genți de același design pe an. Rolex limitează, de asemenea, achizițiile pe cap de locuitor la unul sau două ceasuri în fiecare an.
Consumatorii, totuși, se așteaptă ca prețurile de revânzare să crească în continuare după anunțul restricției Chanel de cumpărare pe cap de locuitor.
Când a fost întrebat dacă regula „o geantă per persoană pe an” se aplică și în magazinele de peste mări, Chanel Korea a refuzat să confirme, potrivit Hankook Ilbo.
Piața de bunuri de lux din Coreea, care este a șaptea ca mărime din lume începând cu 2020, este de așteptat să depășească 15 trilioane de woni (12,5 miliarde de dolari) în acest an. Piața de revânzare a bunurilor de lux este, de asemenea, de așteptat să atingă 7 trilioane de woni.