Braiconf majorează producția și angajează peste 150 de persoane
Compania Braiconf, cea mai cunoscuta marcă din industria textilă din România, vrea să angajeze peste 150 de persoane, în perioada următoare, la fabrica din Brăila, în contextul majorării capacităţii de producţie. Decizia vine după un an 2020 extrem de dificil cu o scădere a producției de până la 50%, dar care a coincis și cu o shimbare radicală a strategiei de retail şi de aşezare a mărcii pe o direcţie mult mai potrivită, potrivit reprezentanților companiei.
„Anul trecut industria confecţiilor a suferit foarte mult, iar pandemia a accentuat problemele cu care sectorul se confruntă de câţiva ani. Multe fabrici din ţară şi-au restrâns activitatea sau au închis definitiv. Şi pentru Braiconf 2020 a fost un an plin de provocări, în care compania a raportat o scădere a producţiei sub 50% faţă de 2019. Cu toate acestea, am luat decizii importante de business, de schimbare radicală a strategiei de retail şi de aşezare a mărcii pe o direcţie mult mai potrivită cu ce reprezintă cămaşa Braiconf”, a declarat Dan Săvescu, first executive officer Braiconf.
Braiconf caută personal calificat pentru maşinile de cusut, dar şi pentru alte funcţii implicate în procesul de producţie. Fabrica de la Brăila are o producție zilnică de 4.000 de produse vestimentare distincte.
„Resursa umană a fost şi este foarte importantă pentru noi. Căutăm acum peste 150 de persoane pe care să le angajăm în fabrica din Brăila pentru noile cerinţe de producţie. Căutăm în special personal calificat pentru maşinile de cusut pentru a putea creşte capacitatea de producţie”, a mai afirmat Dan Săvescu.
În acest an, Braiconf a primit o finanțare de 400.000 euro de la Raiffeisen Bank, garantată de EximBank, în cadrul schemei de ajutor de stat COVID-19, dedicată companiilor mari. Fondurile au ca destinație acoperirea plăților companiei către furnizori, salarii, taxe către bugetul de stat și de asigurări sociale.
70 de ani pe piață
Braiconf a fost înfiinţată în 1950, când avea 280 de angajaţi, ajungând la 3.600 în anul 1977. După privatizarea din 1990, compania a continuat să se dezvolte, fiind introduse linii noi de produs, cum ar fi cămăşile de damă. Politica de desfacere a vizat şi extinderea pe pieţele din afara României în țări precum talia, Franţa, Suedia, Rusia, Norvegia.
Compania are o producție anuală de peste 800.000 cămăși pentru mărci precum Braiconf, Eton, Porsche, Cartier, Harmont&Blane, Hermes, Kenzo, LVMH, dar și alții. Firma Braiconf SA este listată la Bursa de Valori Bucureşti, sub simbolul BRCR.