Inaugurare: Dezastrul pe Podul Ciurel abia a început – VIDEO
Circulația pe Podul Ciurel este un haos total. Inaugurat în urmă cu o săptămână cu surle și trâmbițe, Podul Ciurel se dovedește, cel puțin până în acest moment, un fiasco din punct de vedere al funcționalității.
Pe podul Ciurel, la ore de vârf, traficul se sufocă. Șoferii își agață oglinzile, autobuzele sunt nevoite să urce pe trotuar pentru a trece unele pe lângă altele, iar această situație nu se va schimba în următoarele luni. Mai grav chiar, în anumite zone, pasajul rutier pare greșit proiectat.
Faptul că autobuzele și vehiculele cu lungimi mari sunt nevoite să încalce linia continuă intrând pe contrasens atunci când utilizează bretelele de urcare sau coborâre de pe pasajul Ciurel indică până și unui novice faptul că proiectanții nu au luat în calcul deplasarea unor astfel de mașini în zonă. Unii șoferi chiar au filmat – există dovezi clare pe Facebook – modul în care șoferii STB încearcă să coboare de pe pod folosind bretelele. În majoritatea cazurilor ei încalcă linia continuă dintre sensuri sau chiar se urcă cu roțile din dreapta pe trotuar pentru a își putea parcurge traseul. În postarea de ieri, de pe același Facebook, doamna primar Gabriela Firea a „uitat” să vorbească despre acest „amănunt”. Iar șoferilor bucureșteni nu le rămâne decât să fie foarte atenți atunci când se deplasează pe recent inauguratul pod. Mai grav chiar, cum vorbim despre o potențială greșeală de proiectare, aceste neajunsuri nu vor putea fi corectate.
Acest peisaj este foarte comun în București, mai ales pe străzile înguste, învechite, dezafectate, pline de gropi, unde autoritățile locale nu au ajuns să facă modernizări. Dar când vorbim despre o lucrare de mare anvergură în infrastructura depășită de situație a Bucureștiului anului 2020, care a înghițit 50 de milioane euro, lucrurile țin fie de incompetență, fie de rea-voință.
Detalii tehnice
Lungime totală – aproximativ 1 kilometru (de trei ori cat Podul Basarab)
Lungime pod hobanat – circa 235 de metri
Înălţime pilon central – 68,2 metri
Număr de structuri – 12 pasaje rutiere şi un pod hobanat
Număr de hobane – 24 perechi de hobane
Pentru realizarea proiectului au fost folosite:
– 66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente
– 20.000 metri cubi de balast stabilizat
– 11.000 tone de asfalt
– 40.000 metri cubi de beton
– 5.150 tone tablier şi armătură metalică
– 310 tone oţel pentru hobane
– 13 kilometri de bordură
– 7.5 kilometri de parapete
Un drum care în mod normal se parcurge în câteva minute, la orele de vârf pentru a traversa Podul Ciurel ai nevoie de mai bine de 30 de minute. Probabil că dezastrul se va menține multă vreme de aici încolo, întrucât primarul general, Gabriela Firea, a promis că proiectul va continua astfel încât ruta să ajungă până în centura Capitalei, respectiv autostrada București-Pitești.
A 2-a fază a proiectului Podului Ciurel presupune realizarea unui drum expres între între „nod virtuții” și bulevardul Uverturii, proiect considerat „avansat” deși se află abia în etapa proiectului tehnic care prevede inclusiv demolări de imobile, este greu de crezut că va fi finalizată până în 2024 așa cum se arată în titlul prezentării. Va urma, desigur, etapa 3 care prevede lucrări de conectare a arterei cu autostrada A1 București – Pitești.
Se împlinește o săptămână de când Podul Ciurel a fost deschis circulației. Promisiunile primarului general al Capitalei, Gabriela Firea, conform cărora acest pod simplifică legătura dintre arterele Șoseaua Virtuții și Splaiul Independenței nu s-au adeverit. Dovadă sunt numeroasele reclamații ale șoferilor și imaginile apărute în spațiul public cu aglomerația de pe acest pasaj.
Lucrările la Pasajul Ciurel au început în 2010, pe vremea mandatului lui Sorin Oprescu, şi ar fi trebuit să fie finalizate în 2014. Pasajul Ciurel a costat 50 de milioane de euro.