Un înalt oficial german explică de ce impunerea rapidă a mașinilor electrice nu este de dorit
În ciuda eforturilor din mai multe state ale lumii de a dezvolta rapid parcul de vehicule electrice, primul ministru al landului german Baden-Württemberg explică de ce această abordare este greșită.
Într-o lume în care electrificarea transportului este pomenită de majoritatea liderilor politici, un înalt oficial german pune punctul pe „i”. Winfried Kretschmann, primul ministru al landului german Baden-Württemberg a explicat pentru publicația Wirtschaftswoche de ce, în opinia sa, electrificarea rapidă a mașinilor nu este de dorit.
Conform lui Kretschmann, un succes rapid al impunerii mașinilor electrice este greu de luat în calcul. „În ciuda unui întreg proces de transformare vom avea o proporție mare de mașini cu motoare termice sau hibride chiar și în 2030”, a menționat oficialul.
Pe deoparte, prim-ministrul landului Baden-Württemberg consideră că o continuare a producției de mașini convenționale sau hibride va asigura supraviețuirea producătorilor de componente pentru că „marjele obținute în cazul vehiculelor cu motoare termice sunt cu totul altele decât cele ale mașinilor electrice”. Mai exact, o eventuală dispariție rapidă a mașinilor convenționale ar putea duce la dispariția mai multor uzine producătoare de componente auto.
Pentru a înțelege de ce Winfried Kretschmann scoate în evidență acest detaliu trebuie spus că regiunea pe care o conduce este numită în Germania „autoland”. Asta pentru că în Baden-Württemberg se află puternicul centru industrial Stuttgart, casă a grupului Daimler, producătorul Mercedes-Benz, dar și multe uzine ale acestui grup sau ale mărcilor Porsche și Audi. De asemenea, zeci de fabrici producătoare de componente își au sediul în aceeași zonă.
Același Kretschmann explică însă și de ce, dincolo de pericolul dispariției unor furnizori – fapt ce ar genera șomaj și venituri reduse – implementarea rapidă a mașinilor electrice înseamnă doar o păcăleală în privința efectelor pozitive asupra mediului. „Electrificarea transportului are sens doar dacă energia provine din surse regenerabile. Dar suntem încă departe de acel punct. Asta se aplică inclusiv mașinilor cu hidrogen sau combustibili sintetici pentru că acestea necesită chiar mai multă energie pentru a fi produse”, a explicat primul ministru.
O altă problemă evidențiată de înaltul oficial german este proveniența bateriilor. „Cât timp vom depinde de bateriile produse în Asia nu este indicat din punct de vedere industrial”, a continuat Kretschmann dezvăluind astfel și o temă de strategie a statelor puternic industrializate.