Țara în care companiile care perturbă viaţa privată a angajaţilor sunt amendate
Parlamentul Portugaliei a adoptat vineri noi reglementări în legislaţia muncii, introducând măsuri suplimentare de protecţie a angajaţilor care îşi desfăşoară activitatea în afara sediilor companiilor, potrivit AP.
Noile reglementări sunt un răspuns la tendinţa observată pe piaţa muncii: din ce în ce mai mulţi angajaţi au lucrat de acasă în timpul pandemiei de COVID-19. „Există beneficii ale muncii la domiciliu, dar vrem să adaptăm legislaţia la aceste evoluţii”, a anunţat Guvernul de la Lisabona.
La fiecare două luni, angajaţii trebuie să se întâlnească cu superiorii lor
Reglementările aduc noi amenzi pentru companiile care perturbă viaţa privată a angajaţilor şi a familiilor lor şi obligă angajatorii să compenseze angajaţii pentru cheltuielile legate de munca la domiciliu.
Companiile ar trebui să evite să-i contacteze pe angajaţi în afara orelor de program, cu excepţia circumstanţelor excepţionale. De asemenea, cel puţin la fiecare două luni, angajaţii trebuie să se întâlnească cu superiorii lor pentru a preveni izolarea. În plus, firmele trebuie să plătească angajaţilor cheltuieli suplimentare personale legate de munca la domiciliu, cum ar fi facturi la electricitate sau internet.