Emag, amendat cu 50.000 de lei pentru nereguli în timpul campaniei de Black Friday

Publicat: 15 nov. 2021, 11:20, de Otilia Caloian, în Business , ? cititori
Emag, amendat cu 50.000 de lei pentru nereguli în timpul campaniei de Black Friday
Black Friday la eMag 2020

Emag, cel mai mare retailer online din România, a fost amendat de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor cu suma de 50.000 de lei, pentru nereguli în timpul campaniei Black Friday.

Comandamentul Special Black Friday, structura creată în acest an de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a controlat platforma operatorului economic Dante International SA (www.emag.ro), prin accesarea site-ului, pentru verificarea respectării prevederilor legale la comerţul online (reduceri, promoţii), informează un comunicat al Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

Astfel, comisarii ANPC au constatat că, pe pagina de prezentarea a produselor, lângă preţul de referinţă („preţul tăiat”) la care se aplică reducerea, prin apropierea cursorului mouse-ului de litera (i) apare mesajul: „Preţul tăiat este cel mai mic preţ la care a fost vândut produsul în ultimele 30 de zile”, neexistând nicio altă informaţie care să prezinte durata promoţiei (reducerii), respectiv data de început a acesteia. Mai exact, oamenii nu erau informaţi de când se calculează cele 30 de zile”, se arată în comunicatul ANPC.

De asemenea, comisarii ANPC au propus dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte a operatorului economic.

“Din analiza documentaţiei prezentate de operatorul economic privind evoluţia preţurilor, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii, pentru produsele verificate, coroborat cu constatările de mai sus, a rezultat faptul că omiterea informaţiei privind data aplicării reducerii este de natură să creeze confuzie şi dificultate în verificarea celui mai mic preţ la care sunt vândute produsele, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii. Ca atare, operatorul economic a fost sancţionat cu amendă contravenţională în valoare de 50.000 lei”, s mai arată în comunicatul ANPC.

Răspunsul eMag: neregulile au fost remediate prompt

Oficialii eMag au declarat că neregulile au fost rezolvate prompt, iar clienţii nu au fost afectaţi. „Am pus la dispoziţia autorităţilor în mod transparent informaţiile necesare privind organizarea campaniilor promoţionale la eMAG”, informează un comunicat al retailerului online.

De asemenea, reprezentanţii companiei precizează că ANPC a verificat zeci de preţuri din cadrul campaniei Black Friday dar şi din alte promoţii şi nu a constatat nicio abatere privind aplicarea reducerii conform legii, la cel mai mic preţ din ultimele 30 de zile.”În plus, ca o dovadă suplimentară de transparenţă, am construit un ghid de marcaje şi caracteristici ale produselor, care este public şi poate fi accesat de oricine pe pagina noastră de informaţii, sau printr-o simplă căutare pe eMAG: https: // www.emag.ro / info / ghid – de – marcaje – produse – si-preturi. Considerăm că eforturile autorităţilor de a susţine transparenţa informaţiilor sunt în interesul clienţilor şi au rolul de a creşte încrederea acestora în comercianţi”, se mai menţionează în comunicat.

Vânzări record de Black Friday

Doar în primele 7 ore de Black Friday au fost plasate comenzi pentru 1.450.000 de produse din oferta eMAG, cu 34% mai mult decât în 2020 în același interval.

“Am remarcat trei tendințe pe parcursul zilei pe care le anticipam în schimbarea comportamentului de consum: în primul rând, clienții s-au obișnuit că online pot comanda orice și pun în coș produse din mai multe categorii de produse, iar în al doilea rând, folosesc cardul pentru a plăti ce au comandat. Plata cu cardul a atins nivelul record de 60% și arată, pe de o parte, încrederea în comerțul online și, în al doilea rând, simplitatea de a comanda. A treia tendință este comanda prin intermediul aplicației ca principală metodă de achiziție. Peste 80% dintre comenzi au venit de pe dispozitive mobile. Credem că aceste tendințe se vor accentua în anii următori și comenzile online vor intra în obiceiurile zilnice de cumpărare ale clienților,” a declarat, în ziua de Black Friday, Tudor Manea, CEO eMAG.