Marile echipe de fotbal își lansează propriile criptomonede
F.C. Barcelona, AC Milan, Manchester City, Paris St.Germain, Atletico Madrid, sunt doar câteva dintre marile echipe de fotbal care, în pandemie, s-au extins pe piața de criptomonede și și-au creat propriile token-uri, mizând pe milioanele de fani din lumea întreagă.
Anii 2020 și 2021 au fost ani crunți pentru fotbal. Din cauza pandemiei, meciurile de fotbal s-au jucat, în mare parte, fără spectatori, sau cu arenele la jumătate din capacitate, în cel mai bun caz. Din cauza lipsei vânzărilor de bilete, implicit, au intervenit și pierderi financiare pentru absolut toate cluburile de fotbal. Echipele de fotbal au înregistrat pierderi totale de aproape opt miliarde de euro din cauza lipsei vânzării de bilet pe perioada pandemiei.
Câteva dintre echipele mari de fotbal, din Champions League, au găsit o metodă inedită de a încasa, totuși, bani de la fanii din lumea întreagă și pe perioada pandemiei: și-au creat propriile token-uri de criptomonede.
PSG are cea mai mare valoare de pe piața de criptomonede
Potrivit datelor de pe platforma Coin Market Cap criptomoneda echipei Paris St.Germain valorează cel mai mult. Vineri, aceasta (PSG) se tranzacționa cu 19,28 dolari, și a avut în ultimele 24 de ore, un volum de tranzacționare de 12,887 milioane de dolari.
FC Barcelona (BAR) se află la egalitate cu Manchester City (CITY), ambele, ajungând la valoarea de 13,18 dolari. Și italienii de la AC Milan au intrat pe piața mondială de criptomonede, iar token-ul lor (ACM) a ajuns la valoarea de 7,23 dolari, în scădere cu 0,43% față de joi.
Și spaniolii de la Atletico Madrid tranzacționează sub simbolul ATM. Prețul unui ATM era, vineri, de 10,58 dolari. În ultimele 24 de ore au avut un volum de tranzacționare de 3,83 miliaone de dolari.
Cele mai importante platforme de unde se pot tranzacționa token-urile echipelor de fotbal sunt Binance, Mandala Exchange, ZT, HitBTC și Pionex.
Mesut Ozil își lansează propria criptomonedă
Fostul star al Naționalei Germaniei, fotbalistul de origine turcă Mesut Ozil, a dat de înțeles, recent, pe conturile sale de socializare că-și va lansa propria criptomonedă – MK10. Fostul fotbalist de la Real Madrid și Arsenal și-a lansat și propria linie de vestimentație, tot sub brandul MK10.
Mesut Ozil nu este singurul fotbalist care va avea propria criptomonedă. Fotbalistul japonez Keisuke Honda, în vârstă de 35 de ani, și-a lansat propria criptomonedă, KSK Honda Coin, în octombrie 2020.
Columbianul James Rodriguez a anunțat, înainte de Cupa Mondială din 2018 că își lansează propria criptomonedă. Moneda JR10 a fostului jucător al lui Everton a apărut în luna iunie a anului 2018. Astfel, columbianul a devenit primul fotbalist în activitate care și-a lansat propria criptomonedă.
Valoarea de piaţă a tuturor criptomonedelor a atins un nivel uluitor de mare, de 3.000 de miliarde de dolari, graţie apetitului firmelor din sectorul financiar tradiţional şi interesului investitorilor îngrijoraţi de evoluţia inflaţiei, dar și de creșterea Bitcoin care, alături de Ethereum, au atins noi praguri istorice.