Furtună la Daimler: Dieter Zetsche renunță la președinția grupului
Într-o mișcare surprinzătoare, Dieter Zetsche a anunțat că nu va fi președinte al grupului Daimler, producătorul mașinilor Mercedes-Benz.
Fost CEO al Daimler și, așa cum o arată istoria companiei, viitor președinte al grupului german, Dieter Zetsche a anunțat într-un interviu acordat publicației Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung că nu va accepta noua funcție.
În vârstă de 67 de ani, Zetsche urma să ocupe funcția de președinte al consiliului de administrație al companiei din Stuttgart, după o perioadă de doi ani de pauză. Încălcând o practică veche de zeci de ani a grupului, fostul CEO a renunțat la poziția care i s-ar fi cuvenit lăsând conducerea Daimler să caute un înlocuitor. Această sarcină îi revine lui Manfred Bischoff, actualul președinte al lui Daimler, însă acesta trebuie să se grăbească pentru că mandatul său încetează pe 31 martie 2021.
O decizie așteptată de acționarii Daimler
„Acest lucru va permite Daimler să se reorganizeze cu un nou management, un pas care din punctul nostru de vedere este necesar”, a declarat pentru Reuters Michael Muders, manager de fonduri al Union Investment din Germania.
Ingo Speich, șeful Deka Investment consideră și el că, având în vedere problemele nerezolvate cu privire la implicarea Daimler în scandalul al emisiilor, „noul președinte ar trebui să fie unul independent, liber de conflicte de interese”.
În interviul publicat în ediția de duminică a Frankfurter Allgemeine Zeitung , Dieter Zetsche a menționat că, deși investitorii de top ai lui Daimler l-ar fi susținut pentru a-l succeda pe Bischoff, era posibil ca unii acționari mai mici să se opună.
„Dacă după 40 de ani de muncă nu sunt considerat de unii drept un atu, ci ca o povară, nu am nevoie de asta”, spune Zetsche.
Ferdinand Dudenhoeffer, care conduce Centrul pentru Cercetări Automobile, a deplâns ultima ieșire a lui Zetsche de la producător.
„Este păcat”, consoideră Ferdinand Dudenhoeffer, șeful Center for Automotive Research, analist care consideră că Zetsche este artizanul reinventării Mercedes-Benz pentru a atrage cumpărători mai tineri și vectorul care a pus marca în poziția de cel mai bine vândut brand de mașini premium. „Unde ar fi Daimler fără Zetsche? Nicăieri”, a conchis Dudenhoeffer.