Cum își schimbă strategia de expansiune un mare retailer
După ce ne obișnuise cu cea mai rapidă expansiune la nivel national, acum, Profi Rom Food, retailerul cu cea mai mare acoperire geografică din România, își schimbă semnificativ strategia. Numărul magazinelor deschise anual se reduce, iar toate unitățile vor fi remodelate, în următorii ani, după un concept nou.
Noul Profi, lansat în 2020, numără deja 100 de magazine de acest fel, urmând ca anul viitor să se ajungă la 400 de unități. De asemenea, digitalizarea va juca un rol tot mai important.
“Suntem aproape să pierdem motoare și trebuie să înțelegem. Nu mai poți folosi doar motorul dezvoltării accelerate. Nu mai este suficient să fii magazin de proximitate. Există competiție care are tot mai multe magazine noi, iar românii cer tot mai mult de la magazinele de proximitate. (…) Vedem deja diferența. Magazinele pe noul format performează mult mai bine, incomparabil față de versiunea veche, atât din punct de vedere al vânzărilor cât și din punct de vedere al numărului de clienți”, declară Pawel Musial, CEO Profi.
Modelul Noul Profi se prezintă în toate cele patru formate: Super – magazinul mare, cu cea mai mare suprafață de vânzări și sortimentul cel mai larg; City – mica unitate urbană, de lângă casă; ProfiGo – magazinul convenience, mic, pentru cumpărături rapide, de necesitate; și Loco – magazinul din afara marilor aglomerări urbane.
Expansiunea se va face și de acum înainte într-un ritm susținut, dar numărul de magazine noi se va mai tempera, crescând în schimb numărul de magazine existente care vor fi remodelate, arată reprezentanții Profi. Nu în ultimul rând, în 2022 retailerul va începe livrările la domiciliu, iar forme de e-commerce urmează să își facă în curând apariția în ofertă.
Cu circa 25.000 de angajați în peste 700 de localități, lucrând în mai bine de 1500 de magazine dintre care 600 sunt administrate de antreprenori parteneri, Profi, controlat de fondul de investiții Mid Europa Partners, este cel mai mare angajator din retailul românesc. În 2020, lanțul a avut o cifră de afaceri de 8 miliarde lei, în creștere cu 21% față de anul anterior.