Reclamații din partea clienților Lidl. Ce nereguli au găsit inspectorii ANPC

Publicat: 02 dec. 2021, 20:19, de Raluca I. Heroiu, în ACTUALITATE , ? cititori
Reclamații din partea clienților Lidl. Ce nereguli au găsit inspectorii ANPC
Ce salarii sunt la Lidl

Comisarii ANPC efectuează controale la magazinele Lidl din întreaga ţară. În total au fost aplicate amenzi de peste 350.000 de lei pentru deficienţele găsite.

Comisarii ANPC din întreaga ţară au verificat magazinele Lidl şi au dispus mai multe măsuri în urma deficienţelor descoperite.

S-au aplicat amenzi în valoare de peste 350.000 de lei şi s-a propus închiderea unui magazin din Ilfov pentru 6 luni. Cele mai frecvente deficienţe descoperite au fost vitrine frigorifice murdare, pline de gheaţă, cu insecte moarte, dar şi produse cu termen de valabilitate depăşit.

Controalele ANPC au fost efectuate în urma unor reclamații

”În urma verificărilor, până în acest moment, au fost aplicate amenzi de peste 350.000 de lei”, a transmis ANPC, printr-un comunicat de presă.  

ANPC a precizat că s-au mai dispus măsuri complementare:  

– încetare a practicilor comerciale incorecte 

– retragerea de la comercializare a produselor alimentare neconforme 

– oprirea temporară a prestării serviciului pentru anumite zone din magazine, în general, cele care conţineau vitrine de refrigerare sau de congelare 

– propuneri de suspendare a activităţii pentru o perioadă de până la 6 luni, la un magazin din judeţul Ilfov 

Potrivit ANPC, cele mai frecvente abateri constatate au fost utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate sau într-o fază avansată de deteriorare; comercializarea unor produse cu termen de valabilitate depăşit; comercializarea unor legume-fructe cu modificări din punct de vedere organoleptic; prezenţa unui strat gros de gheaţă pe lăzile frigorifice. 

De asemenea, s-au găsit insecte congelate în vitrinele frigorifice, resturi alimentare, praf sau lichide provenite de la defecţiuni de funcţionare 

Alte deficienţe:  

  • neconcordanţa preţurilor de la raft cu cele de la casa de marcat
  • nerespectarea regulilor privind promoţiile
  • deficienţe privind modul de preparare a produselor de patiserie-brutărie
  • utilizarea unor agregate de coacere neigienizate
  • deficienţe frecvente de etichetare şi informare a consumatorilor 

”Mă surprinde să continui să văd astfel de imagini, în marile magazine. Este intolerabil să găseşti insecte congelate într-o vitrină despre care reprezentantul operatorului economic spune ca sunt igienizate la fiecare două zile. Tocmai am intrat în luna sărbătorilor de iarnă şi îi anunţ pe toţi operatorii economici că vom intensifica şi mai mult controalele, în mod deosebit în zona alimentară”, a declarat Mihai Culeafă, preşedintele ANPC.