Festivalul Brazilor de Crăciun a obţinut peste 764.000 de euro
Un număr de 26 de brazi au fost licitaţi în seara de gală a Festivalului Brazilor de Crăciun și au obţinut fonduri totale în valoare de 764.000 de euro. Cel mai dorit brad a ajuns la 110.000 de euro.
La Muzeul Naţional de Artă al României, unde a avut loc cea de-a 21-a ediție a acestui eveniment, brazii unicat au fost expuşi şi licitaţi într-o cursă a generozităţii care a doborât recordurile. Gazdele serii au fost Andreea Raicu şi Mihai Morar, care au reuşit să mobilizeze donaţii record.
Seara de Gală a beneficiat de prezenţa susţinătorilor de cursă lungă ai Organizaţiei Salvaţi Copiii România, printre care prof. univ. dr. Alexandru Rafila, ministrul Sănătăţii, şi doctorul Mihai Craiu, care au vorbit despre modelul de practici sociale şi responsabilitate al Salvaţi Copiii.
„Felicit organizaţia Salvaţi Copiii, am avut un parteneriat îndelungat, este organizaţia care demonstrează cel mai bine responsabilitate şi profesionalism şi încă ceva, unic: preia atribuţiile instituţiilor, le transformă în modele de bune practici şi reuşeşte să aducă astfel sănătate copiilor din România. Să sperăm că este un început pentru ţara noastră şi aceste modele de bune practici să fie preluate şi asumate de autorităţi”, a spus, pe scenă, prof. univ. dr. Alexandru Rafila.
Doctorul Mihai Craiu a vorbit despre importanţa ca spitalele de pediatrie să fie dotate, aşa cum s-a întâmplat cu Institutul Naţional pentru Sănătatea Mamei şi a Copilului „Alessandrescu-Rusescu” Bucureşti, renovat cu sprijinul Salvaţi Copiii România:
„Este prietenos, cu desene pe pereţi, cu opere de artă ale unor tineri artişti, care probabil anul viitor vor fi incluşi în acest Festival al Brazilor.”
110.000 de euro este cea mai mare sumă oferită, de Kaufland România, pentru bradul „Implicare”, construit în jurul unei poveşti de viaţă care i-a impresionat pe Omid Ghannadi şi pe cei de la Inside Academy. „110.000 de euro, nici nu îmi vine să cred, mai ales că, probabil pentru prima dată nu este creaţia mea, eu sunt un mesager din partea comunităţii Inside Academy. Am vrut să înţeleagă oamenii că totul este despre implicare, evenimentul acesta simbolizează implicarea, faptul că fiecare dintre noi poate să schimbe viitorul unui copil vulnerabil şi, respectiv, viitorul ţării”, a declarat Omid Ghannadi.
Bradul creat de Ştefania Mircea şi Salvaţi Copiii a fost licitat contra sumei de 82.000 de euro, prin efortul comun al Lidl România, Catena, Romanian Business Consult, Andreea Raicu şi Mihai Morar.
Doi dintre cei cei mai râvniţi brazi de Crăciun, au fost „Oameni schimbă-lume. O biografie a speranţei”, creat de Iulia Totoianu, cu sprijinul Libris.ro şi adjudecat de Lidl România cu suma de 50.000 de euro şi bradul UNTOLD -”Luna Magic Tree”, adjudecat de Kaufland România contra sumei de 50.000 de euro.