Șeful Google anunță investiții de 1 mld. USD în parteneriate cu editori de presă
Sundar Pichai, CEO-ul Google, a anunţat că gigantul american va investi 1 miliard de dolari în parteneriate cu editori de presă din întreaga lume.
„Acest angajament financiar (…) va remunera editorii pentru a crea şi a selecţiona conţinuturi de înaltă calitate”, pentru „o experienţă” a informării online, a scris directorul general al companiei. El precizează că noul produs dezvoltat şi propus de Google va fi mai întâi disponibil pe Google News pentru dispozitive mobile cu sistem de operare Android, apoi pe Google News pentru dispozitive iOS (sistemul de operare al dispozitivelor mobile create de grupul Apple).
Pe termen lung, Google News Showcase va fi de asemenea implementat pentru căutările standard (Google Search) şi pe Google Discover, fluxul de informaţii personalizate propus de Google.
Der Spiegel, Stern, Die Zeit printre primii parteneri ai Google News Showcase
Potrivit lui Sundar Pichai, Google a semnat deja acorduri pentru aceste conţinuturi noi, regrupate în Google News Showcase, cu aproape 200 de editori din Germania, Brazilia, Argentina, Canada, Regatul Unit şi Australia.
Dintre acei editori, Google a citat în special Der Spiegel, Stern, Die Zeit, Folha de S. Paulo, dar şi editori de anvergură locală, precum El Litoral, GZH, WAZ şi SooToday.
De asemenea, Google este pe cale să negocieze acorduri în alte ţări, precum India, Belgia şi Olanda, a precizat Sundar Pichai.
CEO-ul grupului american nu a menţionat Franţa în acel mesaj publicat pe blogul companiei, în contextul în care Google s-a angajat în această ţară într-o serie de negocieri dificile cu editorii de presă în ceea ce priveşte drepturile conexe (legate de drepturile de autor, n.r.)
Dar, potrivit lui Sebastien Missoffe, directorul Google France, viitorul produs online Google News Showcase face parte din rândul subiectelor abordate în cadrul acestor discuţii în curs de desfăşurare.
Potrivit lui Sundar Pichai, Google News Showcase va fi constituit din spaţii dedicate, care vor permite editorilor participanţi „să îşi organizeze” articolele, pentru a le aduce „mai multă profunzime şi context” graţie unor cronologii, colaje de prezentare, articole asociate.
„Vor urma şi alte elemente componente, precum video, audio şi rezumate zilnice”, a adăugat Sundar Pichai.