Teodor Lazăr: Bugetul pentru Educație pe 2022 e dovada clară că „România Educată” e doar un slogan prezidențial mincinos
Deputatul USR critică inițiativele lui Klaus Iohannis și spune că administrația de la Palatul Victoria este rodul visului președintelui de la Grivco, cel care de peste 7 ani nu pierde nicio ocazie să ne vorbească despre «România educată».
„Guvernul României a alocat pentru Educație doar un rușinos 2.28% din PIB, aceasta fiind cea mai mică alocare bugetară raportată la PIB din ultimii ani. Ironic sau nu, alocarea minimă record are loc chiar în anul în care administrația de la Palatul Victoria este rodul visului președintelui de la Grivco, cel care de peste 7 ani nu pierde nicio ocazie să ne vorbească despre «România educată». Din păcate însă, vedem cu toții că «România Educată» este doar un simplu slogan de campanie, cu care președintele ne-a păcălit, «pas cu pas», și că în realitate viitorul României nu se află pe agenda președintelui”, spune deputatul USR, Teodor Lazăr.
Liderul USR amintește că președintelui Iohannis i-au foști necesari 7 ani pentru a produce documentul »România educată».
„În realitate, dincolo de numele pompos ales de președinte, textul nu ne oferă decât banalități și nicio soluție la criza sistemului de educație românesc. Tinerii care finalizează astăzi 12 clase, sau chiar studii universitare, sunt total nepregătiți pentru piața muncii. În majoritatea covârșitoare a cazurilor tinerii sunt pregătiți la primul loc de muncă, pentru că școala românească a eșuat în a-i forma pentru lumea reală. În al doilea rând, sistemul universitar românesc este în continuare afectat de problema plagiatelor. În loc să rezolve această problemă, președintele l-a impus în fruntea ministerului pe fostul ministru al Educației din guvernul Ponta, cel mai celebru plagiator al României.”, spune Lazăr.
Lazăr susține că doar liberalizarea sistemului de educație poate produce o schimbare reală.
„Sistemul de educație este greu de reformat pentru că lipsește atât voința politică cât și voința majorității celor din interiorul sistemului. De aceea, singura soluție pentru o reforma reală o reprezintă introducerea voucherelor pentru Educație și liberalizarea sistemului de Învățământ, așa cum s-a dorit în urmă cu aproape un deceniu, când ministerul era condus de persoane onorabile precum Miclea și Funeriu. Voucherele pentru educație trebuie acordate elevilor încă de la clasa pregătitoare, astfel încât elevii să aleagă încă de atunci între o școală privată și una de stat. Păstrarea actualului sistem etatist se opune practic principiului banii (finanțarea) urmează elevul. A păstra acest sistem înseamnă a transmite mesajul că sistemul e mai important decât elevul”, încheie Lazăr.