Generaţiile Millennials şi Z vor un program de lucru flexibil şi să lucreze de la distanţă
Un studiu Deloitte, realizat în rândul angajaților din generațiile Millennials și Z, a relevat faptul că 60% dintre aceștia vor un program de lucru flexibil și să lucreze de la distanță.
„Şase din zece (60%) români din generaţiile Millennials şi Z vor un program de lucru flexibil şi să lucreze din diferite locuri, inclusiv de acasă”, potrivit celei mai recente ediţii a studiului Deloitte Central Europe First Steps into the Labour market, desfăşurat în 19 ţări europene, inclusiv în România.
Această tendinţă se observă şi în celelalte ţări din Europa Centrală, 50% dintre respondenţi preferând un mod de lucru similar. În schimb, doar 5% dintre respondenţii români şi 10% dintre cei din regiune preferă modul tradiţional de lucru la birou şi un program fix.
Chiar dacă cer un program flexibil, aceștia nu se opresc aici, ci vor să lucreze maxim două zile pe săptămână, în contextul în care aceştia se confruntă cu dificultăţi generate de munca la distanţă cum precum singurătatea, lipsa interacţiunii umane şi întreruperile cauzate de responsabilităţile legate de familie sau de locuinţă.
„Studiul arată că generaţiile Millennials şi Z se aşteaptă, atât la nivel local, cât şi regional, să beneficieze de un mod de lucru flexibil, însă, spre deosebire de alte cercetări, subliniază că preferinţa lor pentru munca de acasă este limitată. Acest aspect poate fi legat atât de provocările cauzate de lucrul la distanţă, cât şi de faptul că absolvenţii de studii universitare consideră că oportunităţile de dezvoltare a carierei sunt mai importante decât posibilitatea de a lucra de acasă şi conştientizează faptul că biroul rămâne un mediu care accelerează integrarea într-o organizaţie şi dezvoltarea profesională în primele etape ale carierei”, a declarat Alexandru Reff, country managing partner, Deloitte România şi Moldova.
Când vine vorba de opţiunile de angajare, mai mult de jumătate dintre respondenţii din ţara noastră (59%) şi-ar dori să aibă un contract cu normă întreagă cu un singur angajator şi mai mult de un sfert (29%) ar dori să fie liber profesionişti sau consultanţi, lucrând într-un regim flexibil sau pe termen scurt, două opţiuni subliniate şi de respondenţii din Europa Centrală.
Atât în România, cât şi în Europa Centrală, studenţii şi proaspeţii absolvenţi de studii universitare manifestă dorinţa de a lucra în alte ţări, 22% dintre persoanele intervievate la nivel local plănuind să se mute în străinătate pentru oportunităţi de carieră, iar 66% sunt dispuse să se mute în altă ţară pentru un loc de muncă, arată studiul.
Studiul subliniază, de asemenea, că 61% dintre respondenţii români sunt încrezători că îşi vor găsi locul de muncă dorit în mai puţin de şase luni, uşor sub nivelul de încredere înregistrat la nivelul Europei Centrale (peste 70%).
Studiul Deloitte Central Europe First Steps into the Labour Market a fost efectuat în rândul a peste 9.000 de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani (Millennials şi primii reprezentanţi ai Generaţiei Z), toţi fiind studenţi la universităţi de top din 19 ţări din Europa Centrală, inclusiv România.
Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din ţara noastră şi oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă în management şi consultanţă financiară, servicii de managementul riscului, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie, precum şi alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 2.600 de profesionişti.