Cum și-au împărțit publicitatea online mogulii Internetului
Directorii generali ai Google şi Facebook, Sundar Pichai şi Mark Zuckerberg, au avut cunoştinţă despre o înţelegere de împărţire a pieţei de publicitate online, conform unei plângeri modificate depuse de Texas şi alte state care au intentat un proces antitrust împotriva Google, potrivit Reuters.
Acordul cu Facebook, pe care Google l-a numit Jedi Blue, a fost semnat de Sundar Pichai, în timp ce CEO-ul Facebook Mark Zuckerberg a participat la o serie de e-mailuri în care s-a discutat despre înţelegere. Google a spus ulterior că afirmaţia plângerii ”nu este exactă” şi că plângerea în sine este ”plină de inexactităţi”.
”Intenţionăm să depunem o moţiune de respingere săptămâna viitoare”, a spus un purtător de cuvânt al Google. Facebook, care între timp a devenit Meta Platforms Inc, a afirmat într-un comunicat că afacerea nu era exclusivă pentru Google şi că alte acorduri au crescut concurenţa pentru plasarea de anunţuri.
Acesta a arătat că este mai bine pentru agenţii de publicitate ”în timp ce îi compensează în mod echitabil pe editori”.