Criza pieselor auto: Angajaţi de subsidiară Renault din Rusia, trimiși în concediu
Avtovaz (o subsidiară a grupului Renault-Nissan), cel mai mare producător de automobile din Rusia, a fost nevoit să înceteze activitatea la două din uzinele sale. Angajații din Renault-Nissan au fost trimiși într-un concediu plătit timp de trei săptămâni, din cauza lipsei de componente importate.
Criza pieselor auto a fost provocată de sancțiuni occidentale introduse în urma conflictului ruso-ucrainean. Concediile de vară, care erau prevăzute a fi efectuate în perioada 25 iulie-14 august, au fost devansate începând cu 4 aprilie, a comunicat producătorul auto agenţiilor de presă ruseşti. Avtovaz are mai multe zeci de mii de angajaţi.
Grupul auto a precizat că trimiterea angajaţilor în concediu va permite companiei „să acumuleze componentele necesare pentru a asigura o funcționare mai stabilă, începând cu data de 25 aprilie, a uzinelor de la Togliatti şi Izhevsk”, care au oprit activitatea la începutul lunii martie. Pe lângă prăbuşirea rublei, care ar urma să afecteze posibilitatea ruşilor de a achiziţiona automobile importate, numeroşi constructori auto şi-au anunţat încetarea producţiei şi/sau a vânzărilor de automobile şi componente în Rusia, relatează agerpres.ro.
Cum depinde Renault de Rusia
Renault are cea mai mare expunere pe piața rusească. Potrivit sursei citate, grupul auto Renault, proprietarul Dacia, are o expunere deosebită pe Rusia. Renault deţine un pachet de 68% din acţiunile Avtovaz, producătorul automobilelor marca Lada din perioada sovietică.
În total, Renault depinde de Rusia pentru aproximativ 10% din veniturile sale, ceea ce înseamnă că are cea mai mare expunere pe această piață, comparativ cu alţi mari producători auto internaţionali. Renault controlează aproximativ 30% din piaţa auto din Rusia şi aproape 40.000 de angajaţi în această ţară.