Germania: Un supermarket le-a cerut clienților să se abțină de la comentarii în fața rafturilor goale
Criza uleiului se face simțită de mai multe zile și în Germania, unde unele supermarketuri au decis să limiteze numărul produselor achiziționate, fiind așteptate și scumpiri în perioada următoare la alimentele de bază.
Lanțurile de retail din Germania se confruntă cu un deficit de aprovizionare la uleiul de floarea soarelui și făină, iar pentru toamnă se așteaptă să fie probleme și în ceea ce privește muștarul, potrivit presei loale. De asemenea, consumatorii trebuie să fie pregătiți și pentru o criză a chipsurilor și cartofilor prăjiți.
De altfel, Asociația Fermierilor Germani (DBV) a avertizat recent cu privire la „creșterea de prețuri la o scară fără precedent” pentru alimente, din cauza războiului din Ucraina, în contextul în care agricultura, dar și întregul lanț alimentar, se confruntă cu majorarea costurilor de producție – după scumpiri majore în domeniile energiei, combustibililor, îngrășămintelor și problemelor logistice.
Ce s-a întâmplat la Stuttgart
Limitarea numărului de produse ce pot fi achiziționate a dus și la situații mai puțin obișnuite în magazine. De exemplu, în districtul Asperg de lângă Stuttgart, poliția a fost nevoită să intervină recent, după ce un grup de cinci persoane a vrut să cumpere 30 de sticle de ulei de floarea soarelui, în condițiile în care limita era de o sticlă pentru fiecare client. S-a terminat cu o altercație între clienți și vânzători, potolită de poliție.
Tot la Stuttgart, într-o rețea de supermarketuri locală cunoscută, nu mare le-a fost mirarea clienților când au putut să vadă în dreptul rafturilor goale un avertisment de genul: “Va rugăm să vă abțineți de la comentarii”.