Consiliul Concurenţei: Uleiul de floarea soarelui, mai scump cu 8,7%, în ultimele trei luni

Publicat: 29 mart. 2022, 19:39, de Viorela Pitulice, în ACTUALITATE , ? cititori
Consiliul Concurenţei: Uleiul de floarea soarelui, mai scump cu 8,7%, în ultimele trei luni

Preţul mediu la uleiul de floarea soarelui a crescut cu 8,68% în ultimele trei luni, anunță Consiliului Concurenţei, diferența dintre cel mai mic și cel mai mare preț fiind de 6,7 lei/litru.

Scumpirile pot fi rezultatul războiului din Ucraina, cel mai mare exportator mondial, şi al sancţiunilor impuse Rusiei, precum şi al apropierii Sărbătorilor Pascale, consideră reprezentanții Consiliului Concurenţei.

Astfel, de la lună la lună, în intervalul ianuarie – martie 2022, s-a observat o creştere de 3,80%, dacă se compară luna ianuarie 2022 cu luna februarie 2022, şi o creştere procentuală de 4,70%, în luna martie 2022 faţă de luna anterioară.

Cel mai mic preţ înregistrat în luna martie a fost de 3,69 lei/litru, în timp ce preţul cel mai mare a fost de 11,29 lei/litru, arată datele preluate din platforma Monitorul Preţurilor, instrument gestionat de către Consiliul Concurenţei.

Astfel, preţul mediu la uleiul de floarea soarelui la 1 litru, înregistrat în luna martie a anului 2022, este de 9,179 lei.

Preţul mediu are la bază datele încărcate în platforma Monitorul Preţurilor de principalii retaileri – Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Penny, Profi şi Selgros și a fost calculat în urma transmiterii datelor de către retaileri, referitor la preţul înregistrat la raft pentru 37 dintre mărcile prezente în magazinele de tip supermarket-hypermarket (Argus, Ardealul, Apus, Floriol, Spornic, Olpo, Surâsul Soarelui, Raza Soarelui, Sorica, Tomis, Untdelemn Bunica, Unisol, Ulvex), dar şi mărcile proprii ale fiecărui retailer.

„Aceste creşteri de preţuri pot fi rezultatul războiului din Ucraina şi al sancţiunilor impuse Rusiei, precum şi al apropierii Sărbătorilor Pascale, perioada în care tendinţa de achiziţionare a produselor alimentare este în creştere. Consiliul Concurenţei monitorizează cu atenţie piaţa produselor alimentare, astfel încât companiile să nu profite de această situaţie şi să crească preţurile nejustificat”, se arată în comunicatul Consiliului Concurenţei.

„Recomandăm consumatorilor utilizarea aplicaţiei Monitorul Preţurilor pentru a se informa asupra preţurilor la produsele alimentare. O simplă căutare pe această aplicaţie, va genera cele mai bune opţiuni din punct de vedere al preţurilor pentru toate alimentele, inclusiv pentru toate mărcile de ulei de floarea soarelui. În acest fel, consumatorii nu vor cumpăra produsele cele mai scumpe şi se pot orienta spre magazinele cu preţuri mai bune”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Aplicaţia Monitorul Preţurilor este valabilă atât sub formă de aplicaţie web, cât şi ca aplicaţie mobilă (IOS şi Android) ce poate fi descărcată din App Store şi Google Play şi afişează preţurile pentru alimente de la principalii retaileri, oferind multiple facilităţi de căutare, sortare şi filtrare a datelor.