Premieră: „Pescărușul” lui Cehov sparge monopolul clișeelor la TNB. Spectacol nerecomandat minorilor sub 16 ani
Teatrul Național „I. L. Caragiale” anunță premiera unui nou spectacol pe scena Sălii „Ion Caramitru”, Pescărușul de A.P. Cehov în traducerea Ralucăi Rădulescu, în zilele de 14 și 15 mai 2022, de la ora 19.30.
„Pescărușul este un spectacol care arată culisele teatrului, conflictele dintre generații în confruntarea de idei și teatralități care zdruncină convingerile și clișeele stereotipate ale reprezentării oamenilor pe scenă”, spune Eugen Jebeleanu.
Director artistic al Companiei 28 & Cie des Ogres din Franța, regizor de teatru, operă și mai nou și de film, Eugen Jebeleanu, recent premiat la Gala Gopo „pentru cel mai bun film de debut” : „Câmp de maci” (producție 2020, premiat și la TIFF, în 2021, pentru Cea mai bună regie), este absolvent UNATC (specializarea actorie), și al unui Master de regie și dramaturgie la Paris.
Jebeleanu: Portret
În 2010, a fondat împreună cu dramaturgul Yann Verburgh, “Compania 28”, iar mai apoi “Cie des Ogres” în 2017, colaborând în ultimii ani cu cele mai importante teatre din țară, printre care se numără și cele din Sibiu. De asemenea, a semnat regia pentru numeroase spectacole jucate pe scenele din Franța dar și din Germania. În 2017, a regizat Căpcăuni, un proiect care a fost recompensat de către Fédération d’Associations de Théâtre Populaire (FATP). Pentru spectacolul „Itinerarii. Într-o zi, lumea se va schimba”, coproducție internațională din 2019, a primit premiul pentru cea mai bună regie în cadrul Galei Premiilor UNITER. A colaborat cu Opera din Lyon pentru I Was Looking at the Ceiling and Then I Saw the Sky, de John Adams.
Distribuția
O distribuție de excepție, căreia i se alătură scenografa Velica Panduru, directorul de imagine Marius Panduru și muzicianul Rémi Billardon, propun o experiență imersivă într-o realitate teatrală hipnotică, augmentată de proiecții video și muzică, cu câteva scene interpretate în limbi străine (dar cu supratitrare în limba română), cu momente de un ritm frenetic.
„«Eu sunt vinovat! Am scăpat din vedere ca doar câțiva aleși pot să scrie și să joace piese pe scenă. Iar eu am spart monopolul ». Aceste vorbe ale personajului central, Treplev, reflectă perspectiva concepției regizorale și filtrul de lectură al acestei montări pe textul cehovian”, a mai declarat regizorul.