Campari vrea să stimuleze apetitul pentru aperitiv prin deschiderea de baruri
Grupul Campari intenţionează să deschidă mai multe baruri în Europa şi mai departe pentru a promova cultura aperitivului italian, a declarat joi directorul său general Bob Kunze-Concewitz, transmite Reuters.
Săptămâna trecută, grupul a raportat vânzări mai mari în primele trei luni ale anului graţie exploziei cererii pentru mărcile sale Aperol şi Campari, pe măsură ce s-au redeschis barurile şi restaurantele în Europa.
Chiar dacă băuturile din portofoliul grupului Campari s-au vândut bine pentru consumul acasă în perioada pandemiei, servirea unui cocktail excelent rămâne una din cele mai bune modalităţi pentru a câştiga noi clienţi, susţine Bob Kunze-Concewitz.
„Când vine vorba de aperitive, magia se întâmplă în baruri, în mixare. În următorii cinci ani am dori să avem baruri Camparino în Londra, New York, Singapore”, a spus Bob Kunze-Concewitz la o întâlnire cu jurnaliştii în care a dezvăluit planurile pentru a exporta modelul istoric de bar Camparino din Milano.
În 2018, grupul italian a răscumpărat barul Camparino din piaţa centrală din Milano pentru 5,6 milioane de euro şi ulterior a cheltuit alte 6,5 milioane de euro pentru plata datoriilor acumulate de local şi modernizarea sa. Ulterior, în 2020, Campari a plătit 4,2 milioane de euro pentru un spaţiu în Veneţia, unde un an mai târziu a deschis Terrazza (Terrace) Aperol, într-un oraş unde aperitivul a devenit faimos ca ingredientul de bază pentru tradiţionalul Spritz cocktail.
„Anul trecut am deschis primul Terrazza Aperol în Veneţia şi acesta va deveni o franciză. Ideea este să avem 50-100 de terase în întreaga lume”, a spus Kunze-Concewitz, fără a oferi un calendar precis sau o valoarea a investiţiilor.
În paralel, însă, Campari se confruntă cu o concurenţă crescută chiar pe piaţa sa domestică după ce joi Moet Hennessy, o divizie a grupului francez de lux LVMH, a lansat în Italia un nou Spritz cocktail. Denumit Chandon Garden Spritz, aperitivul a fost dezvăluit anul trecut în Franţa şi ţările din nordul Europei şi acum este introdus în Italia, Spania, Marea Britanie şi Asia. La un preţ de 8-10 euro pentru un pahar, Chandon Garden Spritz este mai scump decât un cocktail obişnuit din Italia.
Chiar dacă concurează pe segmentul aperitivelor, Campari şi Moet au încheiat o alianţă pentru a pune la punct o platformă electronică de vânzări de vinuri şi băuturi spirtoase în jurul companiei italiene Tannico.