Nicolae Ciucă: Cercetarea, adaptabilitatea şi dezvoltarea de noi produse sunt căi sigure pentru o afacere de viitor
Cercetarea, adaptabilitatea şi dezvoltarea de noi produse sunt căi sigure pentru o afacere de viitor, a declarat premierul Nicolae Ciucă, după ce a vizitat vineri societatea Farmec SA din Cluj-Napoca, cel mai mare producător de cosmetice cu capital 100% românesc.
Potrivit unui comunicat al Guvernului, discuţiile pe care premierul Ciucă le-a purtat cu managementul companiei s-au referit la strategia de dezvoltare pe termen lung, axată pe investiţii şi dezvoltarea de noi produse, menite să o păstreze în poziţii de top pe o piaţă concurenţială deosebit de puternică.
„Societate cu tradiţie şi recunoaştere pe piaţa internaţională, Farmec s-a dezvoltat continuu şi a mizat pe cercetare, iar rezultatele au fost pe măsură. Brandurile produse aici sunt extrem de cunoscute de toţi românii, dar sunt foarte căutate şi în străinătate”, a spus primul-ministrul.
Astfel, pe lângă brandurile cu istorie aflate în portofoliu, cum ar fi Farmec, Gerovital, Aslavital, societatea clujeană dezvoltă continuu noi produse cu ingrediente inovatoare şi are relaţii de colaborare cu instituţii, universităţi şi laboratoare naţionale şi internaţionale pentru cercetări şi pentru obţinerea de acreditări, se arată în comunicat.
Totodată, şeful Executivului a apreciat faptul că societatea Farmec a fost printre primele companii din România care au produs încă de la începutul pandemiei produse igienizante şi dezinfectante, arătând că este un exemplu de adaptabilitate, de afacere condusă cu atenţie la cerinţele pieţei şi ale consumatorilor.
„De asemenea, compania Farmec susţine formarea profesională a elevilor în programul de învăţământ dual la Colegiul Tehnic Ana Aslan, prin acordarea de burse şi locuri de practică, exemplu de bună practică pentru o afacere care priveşte continuu spre viitor”, se spune în comunicat.
Premierul Ciucă a amintit că Guvernul şi-a asumat susţinerea mediului de afaceri prin programul „Sprijin pentru România”, recent adoptat, dar există şi alte programe guvernamentale, unele focusate chiar pe susţinerea exportului, cum este Programul de Promovare a Exportului, derulat la nivelul Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului.
Cu o istorie de peste 130 de ani, Farmec a pus bazele industriei cosmetice moderne din România şi se menţine în ultimii ani în poziţia de lider de piaţă pe segmente importante, obţinând numeroase distincţii cu produsele sale.