Ovidiu Tender va construi autostrăzi în România?
Controversatul om de afaceri Ovidiu Tender încearcă, de ceva timp, să cumpere diverse firme de construcții aflate în impas financiar, dar cu palmares în construcția de autostrăzi din România, potrivit unor surse.
După o încercare nereușită de a prelua firma Tirrena Scavi – Romania, afaceristul poartă acum discuții cu Straco Group, o firmă aflată în colaps financiar dar care are proiecte importante în derulare.
La ora actuală, Straco Group lucrează pe lotul Câmpia Turzii – Cheţani de pe Autostrada Transilvania (A3) și la pasajul Domnești, de pe Centura Capitalei.
Interesul lui Ovidiu Tender în infrastructura rutieră pornește în principal de la sumele enorme care sunt și vor fi alocate acestui domeniu. La un calcul sumar, ar fi vorba de peste 10 miliarde de euro, necesari doar pentru construcția autostrăzilor și drumurilor expres prevăzute în Master Planul General de Transport.
Deși au mai fost construite fragmente de autostradă în ultimii 30 de ani, o mare parte din drumurile de mare viteză, necesare României, sunt încă în faza de studiu de fezabilitate .
Dacă va prelua o firmă precum Straco Group, Ovidiu Tender va fi pregătit să participe la licitații, în cea mai bănoasă fază: cea de construcție.
Iar aici sunt o serie de proiecte în pregătire. Autostrada Moldova, de la Buzău la Siret, Autostrada Unirii, de la Ungheni la Târgu Mureș, Autostrada Nordului, de la Suceava la Baia Mare, Autostrada Bacău – Brașov sau Valahia expres, care va lega prin sud Bucureștiul de Craiova, reprezintă doar o parte din infrastructura rutieră care trebuie construită în următorii ani în România.
Controversatul miliardar Ovidiu Tender a fost condamnat, în 2015, la peste 11 ani de închisoare în dosarul Carom, în care și omul de afaceri Marian Iancu a primit o condamnare cu executare de 14 ani. Cei doi au fost acuzați de înşelăciune şi spălare de bani, însă Ovidiu Tender a fost eliberat condiționat în anul 2019.