În pofida războiului, consumul se relansează în Ucraina. Principalele sectoare în revenire
În aprilie și în prima jumătate a lunii mai, volumul tranzacțiilor electronice înregistrate pe teritoriul Ucrainei a crescut, transmite serviciul de presă al băncii ucrainene PrivatBank, citat de agenția de știri Ukrainski Novini. Plățile vizează achiziția de bunuri și sectorul alimentar, în principal.
Spre comparație, în prima lună a războiului, majoritatea plăților fără numerar pentru bunuri și servicii au reprezentat alimente și medicamente.
Astfel, în prima jumătate a lunii mai, ponderea plăților pentru achizițiile de alimente în rețeaua terminalelor PrivatBank a scăzut de la 56% la 52% din totalul cheltuielilor, iar volumul plăților pentru achiziții în lanțurile de farmacii – de la 12,5% la 8%.
Totodată, ponderea plăților în cafenele și restaurante în prima jumătate a lunii mai față de martie a crescut de la 2,5% la 4,3%, în magazinele de îmbrăcăminte și încălțăminte – de la 6% la 7,5%, iar în rețelele de electronice și electrocasnice – de la 5% la 6,5%.
Magazinele de îmbrăcăminte și încălțăminte au devenit liderii redresării pieței. Dacă la începutul lunii martie peste 80% din magazinele din acest segment nu funcționau, în mai 65% dintre locații și-au reluat activitatea.
Serviciile de restaurante au scăzut cu 81%, la începutul războiului, dar acum și-au revenit cu 45%, magazinele de hardware și electronice s-au redresat cu 45%, după ce au scăzuseră cu 67% la începutul conflictului.