Jongleriile lui Bogdan Mîndrescu, adevăratul „ministru al Transporturilor”
Jongleriile adevăratului „ministru al Transporturilor”, Bogdan Mîndrescu, au fost suficiente pentru a fi „uns” administrator, pentru 4 ani, la Autoritatea Aeronautică Civilă Român.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) este condus, în scripte, de Sorin Grindeanu, dar, în realitate, de secretarul de stat Bogdan Mîndrescu, impus inițial cu sprjinului liderului PSD, rămas între timp fără susținerea acestuia. Însă, Mîndrescu a dirijat și aranjat până azi toate numirile în Ministerul Transporturilor, mai ales cele din consiliile de administrație, fapt pentru care și-a tras două sinecuri extrem de bine remunerate.
Mîndrescu, mai bine remunerat decât Grindeanu, Ciucă și Ioahnnis
La scurt timp după ce a fost numit secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Bogdan Mîndrescu, a aterizat ca membru provizoriu, pentru patru luni de zile, în Consiliul de Administrație de Registrul Auto Român (RAR), unde mai fusese timp de patru ani, și la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR).
Ce-l recomandă pe Mândrescu pentru a fi administrator la aceste două entități de sub tutela Ministerului Transporturilor? Doar goana după bani. Indemnizația de membru provizoriu la RAR este 12.253 de lei, iar la AACR de 7.403 lei. Astfel, din cele două sinecuri, acesta încasează lunar aproape 20.000 de lei, la care se adaugă salariul de secretar de stat de 16.640 de lei, adică 36.925 de lei, ceea ce reprezintă peste 7.000 de euro pe lună.
În timp ce vice-premierul și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, este remunerat cu circa 14.000 de lei. Practic, Mîndrescu câștigă lunar de două ori și ceva mai mult decât ministrul Transporturilor, dar și decât premierul Nicolae Ciucă și președintele Klaus Iohannis – 14.500 de lei.
Mîndrescu centrează, Mîndrescu dă cu capul, Mîndrescu încasează!
Ca să-și asigure o sinecură bine remunerată după ce va fi debarcat de la Ministerul Transporturilor, Bogdan Mîndrescu a aranjat ca ”jobul” de la AACR să-l aibă pentru ani așa cum a procedat la RAR. Astfel, pe 10 martie 2022, Ministerul Transporturilor a scos de pe site scrisoarea de așteptare necesară selecției membrilor Consiliului de Administrație de la AACR unde membru provizoriu este… Bogdan Mîndrescu.
De fapt, această scrisoare a fost singura ridicată de MTI până acum o lună și ceva când a fost postată și cea a CNAIR. Ulterior, Mîndrescu a avut grijă ca AACR să ridice pe site și anunțul privind selecția administratorilor. Numai că, surprinzător, selecția administratorilor de la AACR se face de către o comisie din cadrul autorității tutelare, adică de la Ministerul Transporturilor, deși la toate celelalte entități de sub tutela acestui minister, recrutarea administratorilor se face de ”un expert independent, persoană fizică sau juridică specializată în recrutarea resurselor umane, ale cărui servicii sunt contractate în condiţiile legii”.
Astfel, comisia de selecție a administratorilor de la AACR este de la Ministerul Transporturilor și-l evaluează și selectează pe Mîndrescu, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor. Adică, Mîndrescu centrează și tot Mîndrescu dă cu capul!
Experiență spre zero, dar ce mai contează, Mîndrescu să fie administrator!
Aranjamentul țesut de Bogdan Mîndrescu pentru a ateriza pentru patru ani în bordul administrativ de la AACR este cam pe lângă lege. De ce? Pentru că în OUG nr.109/2011- privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, se stipulează la articolul 5 că reprezentantul autorității tutelare în Consiliul de Administrație trebuie să aibă ”experienţă de cel puţin 5 ani în domeniul de activitate al regiei autonome şi/sau în activitatea de administrare de societăţi comerciale ori regii autonome”.
Ori de unde a avut Mîndrescu o experiență de minim cinci ani când a fost ”uns” la RAR sau acum când vrea să fie cocoțat pentru ani în bordul administrativ de AACR?