Liber la tranzitul de cereale ucrainene pe calea ferată. Portul românesc în care pot fi încărcate
Linia ferată cu ecartament larg ce face legătura între vama Giurgiulești și Portul Galați a fost dată în folosință joi dimineață, fapt ce permite transferul garniturilor cu cereale, din Ucraina, către zona de încărcare a navelor.
Lucrările realizate de CFR Infrastructură în regie proprie au început pe data de 6 iunie și au fost finalizate cu aproape o lună mai devreme decât termenul estimat.
„Din acest moment trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galați, fară a mai avea nevoie de transbordare la frontieră”, a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Cerealele care vor ajunge astfel rapid în Portul Galați pot fi transferate mult mai eficient pe barje sau pot fi depozitate în silozul din port, care are o capacitate de 25.000 de tone.
Pentru repunerea în funcțiune a acestei linii de cale ferată cu ecartament larg, CFR Infrastructură a executat o serie lucrări specifice:
-înlocuirea a 780 traverse din lemn speciale de 2,80 m
-înlocuirea a 246 de traverse din lemn speciale de pe aparate de cale și pe linia încălecată
-înlocuirea a 5,382 de tone de materialul mărunt de prindere
-completarea prismei cu 385 de tone de piatră spartă
-executarea burajelor tehnologice