Nicuşor Dan: PUZ Sector 5, anulat de instanţă; se confirmă că urbanismul ultimilor ani a însemnat o dezvoltare ilegală
Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru Sectorul 5 a fost anulat printr-o decizie definitivă a Curţii de Apel Bucureşti, a declarat marţi primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, opinând că se confirmă că urbanismul ultimilor ani a însemnat „o dezvoltare ilegală”.
„Ieri, în aceeaşi zi în care aduceam la cunoştinţa bucureştenilor faptul că instanţa a suspendat lucrările la două construcţii ilegale din centrul Capitalei (edificarea unor blocuri pe spaţiul verde, în jurul unui palat vechi de 110 ani şi demolarea ilegală a unor clădiri vechi), Curtea de Apel Bucureşti a anulat, printr-o decizie definitivă, şi PUZ sector 5. Se confirmă, dacă mai era necesar, că urbanismul ultimilor ani a însemnat, în toate sectoarele Capitalei, o dezvoltare haotică şi ilegală”, a scris Nicuşor Dan pe facebook.
În opinia sa, aceste planuri urbanistice zonale, „extrem de nocive” pentru Bucureşti, au permis distrugerea spaţiilor verzi, supraaglomerarea traficului, care a dus la creşterea poluării şi au destabilizat piaţa de investiţii.
„Acum, din aceste cinci PUZ-uri de sector, trei sunt anulate definitiv (PUZ-urile sectoarelor 3,5 şi 6), iar celelalte două sunt suspendate (PUZ sector 2 şi 4)”, a adăugat Nicuşor Dan.
Licitație pentru 100 de autobuze
Tot pe Facebook, primarul general a anuțat că se va lansa, în cel mai scurt timp, în SEAP documentaţia pentru achiziţia a 100 troleibuze pentru care există finanţare nerambursabilă din Fondul de Mediu.
„Cele 100 de troleibuze noi se vor achiziţiona suplimentar faţă de cele 22 de troleibuze finanţate prin PNRR. Valoarea estimată totală a acestui proiect este de 273.109.244 lei fără TVA, finanţare din veniturile Fondului de Mediu obţinute din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră”, a scris Nicuşor Dan.
Potrivit acestuia, cele 100 de troleibuze noi, din gama de 12 metri, au podeaua complet coborâtă, spaţiu destinat cărucioarelor pentru persoane cu dizabilităţi, au în dotare computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS, sistem de informare audio-video, aer condiţionat şi au o autonomie minimă de 20 de kilometri.
Nicuşor Dan a precizat că garanţia funcţionării este de minimum 300.000 de kilometri de la data punerii în exploatare sau de minimum 5 ani pentru troleibuz în ansamblu şi pentru toate componentele acestuia, inclusiv întreţinerea planificată, consumabilele şi manopera efectuată în această perioadă.