Peste jumătate dintre companii au raportat un grad ridicat de regret faţă de achiziţiile de tehnologie

Publicat: 28 iul. 2022, 16:14, de Aurel Drăgan, în ESENȚIAL , ? cititori
Peste jumătate dintre companii au raportat un grad ridicat de regret faţă de achiziţiile de tehnologie
Microsoft anunță că românii sunt dornici să învețe cursuri de digitalizare. Foto: Facebook Microsoft

Managerii a peste jumătate dintre companiile globale (56%) susţin că au avut un grad ridicat de regret pentru cea mai mare achiziţie legată de tehnologie, realizată în ultimii doi ani, arată datele unui sondaj Gartner, prezentat în cadrul Conferinţei virtuale Gartner Tech Growth & Innovation 2022.

Conform rezultatelor, organizaţiile care au prezentat un grad de regret ridicat pentru achiziţia lor au avut nevoie, în medie, de 7 până la 10 luni mai mult pentru a finaliza un astfel de proiect.

Mai mult de două treimi (67%) dintre persoanele implicate în deciziile de achiziţie de tehnologie nu lucrează în domeniul IT, „ceea ce înseamnă că oricine ar putea fi un achizitor de tehnologie pentru organizaţia sa”. „Astfel, apare o nouă prăpastie în ceea ce priveşte adoptarea tehnologiei. Această nouă prăpastie separă organizaţiile care adoptă şi cumpără cu încredere tehnologia de marea majoritate de cele care nu o fac. Furnizorii de înaltă tehnologie au nevoie de noi abordări pentru a identifica şi a atrage aceste genuri diferite de clienţi B2B şi pentru a prezice cu ce tip de client au de-a face pentru a îmbunătăţi şansele de a genera afaceri bune”, notează realizatorii sondajului.

În viziunea experţilor, furnizorii de înaltă tehnologie ar trebui să creeze un model care să ajute la identificarea situaţiilor „best fit – cele mai potrivite” şi a situaţiilor „should avoid – de evitat”. „Situaţiile „cele mai potrivite” ar trebui să fie surprinse într-un profil de client ideal – o persoană de nivel enterprise – care se concentrează pe caracteristicile organizaţiilor vizate, nu pe persoanele din cadrul acestor organizaţii. Se poate include o varietate de factori, inclusiv tehnologiile pe care le utilizează, situaţia lor de business, resursele de care dispun şi psihograficele ETA”, se menţionează în cercetare.

Gartner a intervievat, în perioada noiembrie – decembrie 2021, un număr de 1.120 de respondenţi din America de Nord, Europa de Vest şi Asia/Pacific pentru a înţelege modul în care organizaţiile abordează eforturile de cumpărare la scară largă pentru tehnologia de tip enterprise.

Participanţii la studiu sunt de nivel manager sau la un nivel superior şi s-au implicat în eforturile de achiziţie de tehnologie pe scară largă care au avut loc în ultimii doi ani şi în evaluarea sau selecţia de produse sau servicii pentru proiecte de tehnologie.