A sosit în Portul Galați primul tren cu cereale din Ucraina
În cursul nopții de miercuri spre joi a sosit în Portul „Docuri” din Galați primul tren cu cereale din Ucraina, adus pe calea ferată cu ecartament larg reabilitată recent.
Cerealele din Ucraina vor sosi cu trenuri de câte 20 de vagoane, pe linia de cale largă dinspre Ucraina, prin Vama Giurgiuleşti cu Ucraina și Republica Moldova, 60 de vagoane fiind deja în vama din Republica Moldova. Ele vor depozitate în silozul „Anghel Saligny”, care are o capacitate de 25.000 de tone, de unde vor fi preluate de nave cu destinaţia Turcia.
Potrivit directorului adjunct al companiei naționale Administrația Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați, Dan Tivilichi, autoritățile portuare speră într-o creștere a transferului prin porturile de la Dunărea Maritimă a cantităților de cereale din Ucraina, deși la acest moment se prefigurează doar un ritm de o navă pe săptămână, nesemnificativ în raport cu necesarul de transport al cerealelor exportate de Ucraina.
„Sperăm că odată cu deblocarea acestor trenuri, pe acest siloz, pe linia nouă, să avem o creştere a cantităţii de marfă ce poate fi operată, cu cereale şi nu numai, din Ucraina. Ne bucurăm că avem primul tren care soseşte în Portul Galaţi, pe linie largă, cu mărfuri din Ucraina. O locomotivă de manevră, din port, va efectua manevra de introducere şi scoatere a vagoanelor de la frontul de operare. Este anunţată şi prima navă în cursul săptămânii viitoare pentru preluarea mărfii, care va fi depozitată în siloz. Nava care este anunţată ca sosire la portul Galaţi are undeva la 6.000 de tone capacitate, asta înseamnă că navele vor veni cu o cadenţă de una pe săptămână”, a declarat Tivilichi.
Reprezentantul APDM Galați a mai precizat că transportul de cereale cu barjele către Portul Constanța, pe Dunăre și Canalul Dunăre – Marea Neagră, nu este afectat de nivelul scăzut al Dunării:
„În ceea ce priveşte fluxul către Constanţa, la ora actuală, având în vedere cotele Dunării, nu avem probleme, nu avem restricţii, e o restricţie de 1,80 m, ceea ce nu afectează transportul barjelor de 2.000 de tone de la Galaţi pe Canalul Dunăre – Marea Neagră către Constanţa”.
Transferul cerealelor exportate din Ucraina prin Portul Galați ar fi trebuit să înceapă în luna aprilie, dar a fost întârziat de faptul că un sector de 4 km din calea ferată cu ecartament lat care leagă Portul Galați de granița cu Ucraina a fost scoasă din funcțiune în anii 90 și a fost necesară revizia acestui sector.
După ce la licitația organizată pe 19 mai nu a depus ofertă nicio firmă, revizia liniei cu ecartament larg a fost realizată de Regionala CFR Galați, lucrările fiind finalizate în luna iulie.