Ministrul Transporturilor, ultimele date despre podul de la Brăila. În ce condiții se va putea circula pe el
Podul peste Dunăre ce leagă Brăila de Tulcea are toate șansele să fie operațional în câteva luni, susține ministrul Transporturilor. Conform acestuia, lucrările s-ar putea încheia conform graficului. Chiar și așa, nu oricine sau în orice condiții va putea traversa de pe un mal pe altul.
Stabilit a fi gata la finalul acestui an, podul peste Dunărea are toate șansele să fie circulabil în câteva luni, susține ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„La finalul anului sunt optimist că vom putea da un proiect la care țin foarte mult și care a demarat în perioada mea (ca prim – ministru, n.r.), foarte atent urmărit și de predecesorii mei, și mă refer la podul de la Brăila, extrem de important și am convingerea că, la finalul acestui an, o investiție mare, de aproape jumătate de miliard de euro, va putea fi dată în circulație”, a spus Grindeanu joi, în cadrul unei emisiuni transmise de Evenimentul Zilei.
Obiectivul a fost printre primele vizitate de ministrul Transporturilor, la începutul mandatului său. În mai anul acesta, după o nouă vizită, oficialul guvernamental se arăta nemluţumit de ritmul lucrărilor.
„Faţă de acum câteva luni, lucrurile au înaintat destul de bine, dar nu foarte bine, ca să fiu cât se poate de corect. Până acum trebuiau ridicate toate cele 86 de tabliere. S-au ridicat mai puţin de jumătate. Deci sunt un pic în întârziere şi vor trebui să recupereze acest timp”, spunea atunci ministrul.
Montarea ultimului tablier s-a încheiat la sfârșitul lunii iunie, peste 200 de sudori apucându-se ulterior de fixarea definitivă a segmentelor care cântăresc împreună peste 22.000 de tone.
Chiar dacă ar fi gata la timp, nu înseamnă că va putea fi tranzitat de oricine și în orice condiții.
„Podul de la Brăila este prevăzut cu posibilitatea tranzitării de către biciclişti şi de către pietoni. El, structural, va putea permite acest tip de tranzit. Dar, pentru că podul se află la o anumită înălţime, unde sunt curenţi de aer puternici, se recomandă şi vom recomanda evitarea acestei tranzitări, pentru a nu pune în pericol viaţa bicicliştilor şi a pietonilor. În general, podul în sine pentru acces auto nu va fi deschis tot timpul. El are sisteme automatizate şi, în situaţia în care este ceaţă, viscol, vânt foarte puternic, podul se va închide automat, pentru a nu pune în pericol viaţa participanţilor la trafic. Podul, în sine, are un specific al lui. El are o înălţime de 38 de metri. Coroborat cu curenţii de pe Dunăre, cu ceaţa care este specifică zonei de Dunăre, cu condiţiile de iarnă se pot crea premisele unor situaţii riscante pentru cetăţeni. Tocmai de aceea, deşi podul permite tranzitul pietonal şi pe cel al bicicliştilor, acest tip de tranzit nu va fi permis în toate condiţiile. Ar putea fi anumite perioade în care ar putea fi tranzitat de biciclişti sau de pietoni, dar nu întotdeauna”, declara în urmă cu o lună Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al ministerului Transporturilor.