28 august – Ziua vinului roşu şi a reclamelor de la radio
Fiecare zi este specială şi merită celebrată, mai ales atunci când există motive în plus în calendar. Fie că este vorba despre sărbători cunoscute în toată lumea, sau de ocazii mai puţin ştiute, în orice zi a anului există cel puţin o sărbătoare demnă de atenţie, ce oferă un motiv în plus atât de amuzament, cât şi de extindere a ariei de cunoaştere sau de sporire a gradului de conştientizare, scrie Agerpres.
Pentru a ne bucura pe deplin de fiecare zi a anului, ne lăsăm inspiraţi şi de unul dintre celebrele dialoguri ale îndrăgitelor personaje ale lumii de basm create de scriitorul britanic A.A. Milne în urmă cu puţin peste un secol, în cartea sa pentru copii „Winnie-the-Pooh”: „- What day is it?, asked Pooh. – It’s today, squeaked Piglet. – My favorite day, said Pooh” (” – Ce zi este?, întrebă Pooh. – Este astăzi, guiţă Piglet. – Ziua mea favorită, spuse Pooh”).
Aşadar, ziua de astăzi cu unele dintre sărbătorile ei ar putea fi ziua preferată a multora dintre noi.
Ziua vinului roşu
Să turnăm un pahar de Bordeaux, să sorbim dintr-un pahar de Cabernet Sauvignon sau să deschidem o sticlă de Shiraz, pentru că data de 28 august este dedicată în Statele Unite ale Americii vinului roşu – #RedWineDay.
Ziua vinului roşu este o sărbătoare de factură recentă, dar vinul roşu are o tradiţie de mai multe mii de ani. Se estimează că vinul roşu ar fi apărut în urmă cu aproximativ 7.000 de ani fiind produs de chinezii din provincia Henana. Acest vin era produs din struguri sălbatici, miere şi orez, precum şi fructe de păducel. Amestecul acestor ingrediente era păstrat în vase din lut în care se punea şi drojdie pentru a încuraja fermentarea.
Istoria vinului continuă de-a lungul secolelor până în zilele noastre. O descoperire din 2007, în Armenia, plasează prima cramă cunoscută în jurul anului 6100 î.Hr, într-o peşteră. Descoperirea a fost făcută de o echipă de arheologi din Armenia şi Irlanda.
Conform izvoarelor istorice, vechii locuitori de pe teritoriul actual al Georgiei, în Caucazul de Sud, au învăţat în jurul anului 6000 î.Hr. că dacă zdrobesc strugurii şi îngroapă sucul rezultat în vase de lut pe perioada iernii obţin vin roşu.
În jurul anului 3100 î.Hr. vechii egipteni obţin vin roşu din struguri şi apar şi primele interpretări simbolice care corelează vinul roşu cu sângele.
Prima menţiune cu privire la faimosul vin de Bordeaux datează din anul 71 d.Hr şi provine de la Pliniu cel Bătrân, care menţionează şi podgoriile din această regiune ce urma să devină parte a Franţei.
În 1619 viticultori francezi plantează viţă de vie în Virginia, în Lumea Nouă.
Prima ediţie a Zilei vinului roşu a fost sărbătorită la 28 august 2014 la propunerea lui Jace Shoemaker-Galloway, scriitoare freelancer şi personalitate online.
Din cele mai vechi timpuri, vinul roşu a făcut parte din numeroase culturi şi civilizaţii de peste tot din lume. Pe măsură ce a trecut timpul, tehnologiile de obţinere a vinului roşu s-au perfecţionat dar această băutură şi-a păstrat caracterul de simbol al prieteniei, fericirii, transformării şi vieţii în general.
Ziua reclamelor la radio
Mesajele publicitare, fie la radio fie în alte medii audio/video sunt considerate de cele mai multe ori surse de iritare şi pauze parcă din ce în ce mai mari şi mai greu de suportat care fragmentează programul sau serialul/filmul preferat. Reclamele fac însă parte din industria divertismentului de aproape un secol şi ele asigură locuri de muncă pentru numeroase persoane.
Ziua reclamelor la radio (#RadioCommercialsDay) sărbătoreşte ziua în care prima astfel de reclamă şi-a făcut loc pe undele radio ale postului newyorkez WEAF – 28 august 1922. Reclama viza o companie americană de imobiliare, Queensboro Realty. Abia în 1973 a putut fi auzită şi prima reclamă pe un radio din Marea Britanie – o reclamă la alimentele semipreparate congelate Birds Eye pe postul de radio LBC.
Numeroase dintre primele reclame difuzate pe posturile de radio pot fi găsite în mediul online, iar căutarea şi ascultarea lor ar putea reprezenta o modalitate interesantă de a urmări evoluţia publicităţii pe radio de-a lungul timpului dar şi de a marca Ziua reclamelor la radio.