4 pași simpli pentru a-ți deschide un magazin online
Dacă și tu cauți o idee de afacere profitabilă, ar trebui să te îndrepți către deschiderea unui magazin online.
Din simplu motiv că tot mai mulți consumatori folosesc internetul pentru a cumpăra produse și servicii dintr-o gamă de domenii extrem de vastă, deschiderea unui magazin online se poate dovedi cel mai eficient pas pe care poți să îl faci pentru a câștiga bani.
Nu numai că piața de ecommerce are încă potențial de creștere în țara noastră, dar și pentru că nu este un business chiar atât de greu de gestionat, să ai propriul magazin online în care poți să vinzi produse făcute chiar de tine sau pe care le poți cumpăra din China și pe care le poți revinde aici, nu mai pare un plan chiar de neatins în 2022.
În materialul de astăzi îți prezentăm 4 pași simpli prin care îți poți deschide și tu un magazin online fără să mai stai prea mult pe gânduri sau să crezi că ai nevoie de resurse financiare foarte mari pentru a reuși.
- Hotărăște-te ce vrei să vinzi
Da, acesta este primul pas și deși îți pare simplu la prima vedere, ar trebui să faci o mică cercetare asupra produselor de care sunt interesați consumatorii să le cumpere de pe internet. Pot fi de la pantofi, până la haine, accesorii sau genți și până la lumânări parfumate, articole pentru casă sau decorațiuni. Orice îți trece prin cap are potențial de vânzare în mediul online, însă trebuie să cercetezi piața și concurența pentru a porni cu dreptul în afacerea ta.
- Deschide-ți o firmă
Nu, nu poți vinde pe internet și nici fizic produse sau servicii dacă nu ai o formă juridică. Deci, dacă nu ai deja o firmă, interesează-te cât mai curând de demersurile necesare pentru a înființa una. Pașii pentru a-ți deschide un SRL sunt destul de simpli și nici nu îți trebuie un buget mai mare de aproximativ 1.000 de lei.
- Alege un nume de domeniu pentru site-ul tău
Următorul pas este să alegi cum vrei să se numească magazinul tău online. Alegerea numelui de domeniu este unul dintre cele mai importante aspecte atunci când lansezi un site și când vrei să dezvolți o afacere pe Internet. Ai grijă ca domeniul pe care ți-l dorești să fie liber în primul rând (poți verifica disponibilitatea numelor de domenii pe site-uri de specialitate pe care le găsești la o singură căutare pe Google), să fie cât mai ușor de scris și de reținut de către viitorii clienți și bineînțeles să fie un nume reprezentantiv pentru marca pe care dorești să ți-o creezi.
Atunci când alegi numele de domeniu, interesează-te foarte bine și de aspectele tehnice care au legătură cu un site: design, viteză de încărcare a paginii sau cum să funcționeze în parametri eficienți. Dacă vrei să afli mai multe despre ce înseamnă toate acestea, click aici.
- Alege un logo și o grafică a site-ului cât mai interesante dar și potrivite pentru ceea ce vrei să vinzi
Știm cu toții că de cele mai multe ori o imagine face cât o mie de cuvinte, așadar este important să fii atent și la imaginea pe care ți-o creezi în rândul viitorilor consumatori. Investește în elemente grafice de calitate (design site, logo, fotografii etc) astfel încât să imprimi clienților tăi că pot avea încredere în produsele sau serviciile pe care le vinzi.