Terminal feroviar pentru cerealele ucrainene la Dorneşti (Suceava) pe banii arabilor
O nouă legătură feroviară între Ucraina și portul Constanța a fost deschisă, luna acesta, odată cu inaugurarea terminalul DP World de la Dorneşti – Suceava, care leagă România cu sudul Ucrainei, la Vadul-Siret, aproximativ 15 km în interiorul ţării vecine.
Investitorii susțin că se reduce astfel presiunea pe portul Constanța, supraaglomerat, dar și asupra șoferilor de camion nevoiți să circule peste 600 km în plus și să aștepte zile în șir pentru a putea să descarce marfa în port.
DP World, cu sediul la Dubai, este unul dintre cei mai mari operatori de terminale maritime din lume, prezent din 2004 în portul Constanța. Pe lângă terminalul de aici, grupul mai are în construcție un nou terminal logistic multimodal la Aiud, în județul Alba.
“Terminalul de la Dornești face parte din strategia noastră în România de a dezvolta o rețea de porturi, terminale intermodale și depozite pentru a furniza servicii logistice durabile, sigure și eficiente”, a afirmat Cătălin Cârstea, CEO al DP World în România pentru publicaţia The Loadstar.
Serviciul feroviar de la Dornești are o capacitate de funcționare de până la cinci garnituri dus-întors pe săptămână, cu câte 50 de containere pe fiecare transport, iar timpul de tranzit între Dorneşti şi Constanţa este estimat la 36 de ore, adică undeva la jumătate față de durata actuală. Nu mai vobim de faptul că acum pentru descărcarea mărfii în port se așteaptă chiar și până la șapte zile.
Terminalul are o suprafaţă de 2,5 ha şi include, pe lângă antrepozitul vamal, şi un depozit ce poate acomoda până la 2.500 TEU. El a devenit operaţional luna aceasta, după ce regimul de antrepozit vamal a fost aprobat de Autoritatea Vamală Română.
Citește și Investitorii din Iordania și Arabia Saudită caută ferme de bovine sau ovine de carne în România. Cu banii jos