UPDATE: Parteneriatul pentru trenul metropolitan București nu a fost adoptat
Bucureștiul ar putea avea un tren metropolitan care să ocolească orașul dar să și oprească în mai multe puncte din interiorul Capitalei. Propunerea a fost deja adoptată de Consiliul de Administraţie al CFR, pe 13 octombrie, și a fost supusă astăzi votului consilierilor generali.
Votată de doar 27 dintre ei, nu a întrunit numărul necesar și nu a fost adoptată, putând fi reintrodusă pe ordinea de zi a unei ședințe următoare.
Protocolul de colaborare dintre Municipiul Bucureşti şi Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” – SA se referă la pregătirea si implementarea proiectului „Introducerea şi, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban şi metropolitan Bucureşti-llfov”, având ca primă etapă „Dezvoltarea serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord”
Protocolul propus de municipalitate companiei feroviare prevede sprijin de specialitate acordat de către părţile implicate, corelarea proiectelor derulate de Primărie şi CFR SA pentru evitarea dublei finanţări, precum şi iniţierea unor demersuri in vederea includerii intervenţiilor şi investiţiilor necesare atingerii obiectivului general al Protocolului în documente strategice precum strategii regionale, strategii naţionale, memorandumuri, master-planuri de transport, planuri investiţionale, programe de investiţii sau bugete.
Conform referatului de aprobare privind protocolul de colaborare cu CFR, Municipiului Bucureşti prin Direcţia Generală Investiţii, a demarat acţiunile pregătitoare pentru proiectului privind dezvoltarea serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord, fiind vizate ca trasee prioritare: Bucureşti Gara de Nord – Bucureşti Obor, Bucureşti Gara de Nord – Bucureşti Vest şi Bucureşti Vest-Bucureşti Obor.
Protocolul de colaborare a fost aprobat în Consiliul de Administraţie al CFR – S.A. prin hotărârea nr. 174/13. 10.2022.