Instituțiile din București nu vor mai beneficia de locuri gratuite de parcare
De anul viitor, instituţiile publice din Capitală nu vor mai beneficia de locuri de parcare gratuite. Anunțul a fost făcut de viceprimarul capitalei, Stelian Bujduveanu în cadrul dezbaterii publice organizate de Primăria Municipiului Bucureşti pe tema tarifului de parcare de 5 lei/oră.
Tot în cadrul aceleași conferințe, primarul a precizat că a transmis o circulară tuturor instituţiilor publice, anunţându-le că din 2023 trebuie să plătească pentru locurile de parcare şi să aloce bani în buget, în acest sens.
„Abonamentul de 500 de lei pe lună, după aprobarea acestui regulament, se va aplica şi instituţiilor publice. De la anul – o spun în premieră, ieri am trimis o circulară instituţiilor publice care au aproape 3.000 de locuri parcare luate gratuit de la Municipalitate, să îi somăm să îşi bugeteze pentru bugetul lui 2023 bani pentru parcare – vom desfiinţa toate parcajele atribuite gratuit. De la anul vor fi obligaţi să îşi achiziţioneze, ca orice cetăţean, abonamente pentru maşinile instituţiei. Bucureştiul este al tuturor – al bucureştenilor, cel mai important – aşa că nimeni nu este mai presus de lege” a spus Stelian Bujduveanu.
Și primarul Bucureștiului, Nicușor Dan, a comentat pe marginea subiectului ”revoluția parcărilor” și a susținut că își dorește ca în maxim un an să nu mai existe niciun loc de parcare fără plată, în centru Bucureștiului.
Mai mult, edilul susține că, acest regulament a fost votat încă din 2019, de către Consiliul General în fosta administrație.
”Eu nu aș numi-o revoluție. N-a fost și nici nu este o revoluție. A fost pur și simplu un regulament care s-a votat de către Consiliul General în fosta administrație, în 2019, pe care fosta administrație nu a avut curajul să-l implementeze. Adică, acele locuri care sunt marcate să fie și plătite, să fie și taxate.
Ce am făcut noi a fost ca acele locuri pentru care regulamentul votat încă din 2019 spunea că trebuie să plătești 5 lei ora când parchezi să îl aplicăm.
Și vreau să spun că nu am făcut asta ca să luăm bani de la bucureșteni, ci dimpotrivă, ca să încurajăm oamenii treptat să migreze către transportul în comun, așa cum se întâmplă în toate orașele care ne plac”, a comentat Nicușor Dan la Digi 24