Echivalentul Black Friday în China: Vânzări de peste 70 miliarde dolari pentru Alibaba de Single’s Day
Așa cum există Black Friday în SUA (și în România) există Single’s Day în China. Alibaba, cel mai mare marketplace online din China, a înregistrat vânzări de peste 70 miliarde dolari pe data de 11 noiembrie, când are loc evenimentul.
Vânzarea la reduceri a fost începută de pe 1 noiembrie de mai multe branduri și a inclus disconturi oferite pe mai multe site-uri ale unor magazine sau branduri, scrie Reuters.
Analiștii estimau o explozie a vânzărilor de bunuri de lux, în condițiile în care consumatorii chinezi nu au mai putut pleca anul acesta peste hotare din cauza pandemiei de coronavirus.
Rivalii Alibaba, JD.com Inc și Pinduoduo Inc, precum și firme precum Douyin – versiunea chineză a TikTok – organizează, de asemenea, evenimente de la Singles Day JD.com, care a început promoțiile pe 1 noiembrie a stabilit un record de vânzări de 243,1 miliarde de yuani (aproape 40 miliarde dolari).
„Economia Chinei a avut o redresare puternică, iar comportamentele de cumpărare ale consumatorilor chinezi au revenit deja la niveluri pre-pandemice, dacă nu chiar mai mari”, spune Xiaofeng Wang, analist al firmei de cercetare de piață Forrester, citat de CNN.
China a raportat o creștere economică pozitivă pentru al doilea trimestru consecutiv luna trecută, subliniind cât de repede a revenit cea de-a doua cea mai mare economie din lume după pandemie.