Publicitatea la suplimente alimentare încurajează abuzul de alimente în perioada sărbătorilor de iarnă
Asociația Farmaciilor Independente (AFI) Ethica trage un semnal de alarmă legat de publicitatea excesivă vizând suplimentele pentru sistemul digestiv în perioada sărbătorilor de iarnă, care oferă iluzia că acestea rezolvă toate tulburările digestive, încurajând astfel abuzul alimentar.
”Ecranele televizoarelor și undele radiourilor sunt saturate în această perioadă de reclame care promit rezolvarea disconfortului gastric, abdominal și protecția ficatului în perioada sărbătorilor de iarnă. Majoritatea funcționează într-o ecuație logică simplă: faci un exces alimentar, iar ulterior suplimentul X te va ajuta să îți revii și să intri din nou în hora excesului alimentar. Reclamele care îndeamnă persoanele (inclusiv cele care au probleme gastrice) la exces alimentar sunt din ce în ce mai agresiveși insinuează faptul că pastilele vor rezolva problemele de sănătate care apar ulterior”, transmite AFI Ethica.
Farmacista Cristina Pavel, președinta AFI Ethica, subliniază că ”aceste reclame la produse care vizează simptome gastrice (…) până la urmă pun în pericol populația prin mesajul pe care îl transmit”.
AFI Ethica reamintește că ”suplimentele alimentare sunt produse cu un control minimal și fără studii clinice care să demonstreze efecte benefice asupra sănătății, ele fiind considerate un adjuvant nutrițional. Din cauza faptului că sunt foarte accesibile și a publicității abundente, pacienții le utilizează uneori în exces sau înlocuiesc anumite medicamente cu aceste suplimente, fapt extrem de grav pentru persoanele cu boli cronice.
Populația se raportează la suplimente alimentare ca fiind „produse naturale”, fără a ține cont de faptul că inclusiv extractele din plante trec printr-un proces chimic pentru a putea fi utilizate în pastile”.
Din păcate, în țara noastră, în acest moment, nu există un cadru normativcu adevărat aplicabil și bine stabilit pentru aceste suplimentele alimentare.
” Mai mult, suplimentele alimentare pot fi găsite în supermarketuri, în benzinării, și chiar în magazine de construcții, fiind extraordinar de accesibile oricărei persoane. În tot acest context, lipsește cel mai important element atunci când este vorba despre produse medicamentoase: consilierea farmacistului, care poate îndruma pacientul dacă are sau nu nevoie de respectivul produs …”, mai transmite AFI Ethica.