Ce înseamnă o „iarnă grea” pentru bucureșteni: explicațiile primarului general
Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a explicat ce înseamnă din punctul lui de vedere că bucureștenii vor avea „o iarnă grea”, precizând că rețeaua principală de căldură este de trei ori mai proastă decât în urmă cu trei ani, iar soluția pentru eventualele avarii va fi momentan intervenția rapidă și comunicarea promptă cu cetățenii.
Într-o conferință de presă susținută la sediul Primăriei Generale, Nicușor Dan a declarat că prin „iarnă grea” se înțelege că rețeaua de transport principal a agentului termic este de 3 ori mai proastă decât acum 3 ani, indicatorul fiind cantitatea de apă care se pierde.
„Am spus că vom avea o iarnă grea, pentru că reţeaua de transport va fi mai proastă decât acum 3 ani. Aşa cum am spus şi în campanie şi am confirmat şi acum, tot ce putem să facem în această situaţie pe care am primit-o este să avem cel mai bun răspuns, adică intervenţia cea mai rapidă care se poate, şi o comunicare cât mai bună cu cetăţenii”, a afirmat Primarul General.
Nicușor Dan a mai spus că urmează să fie implementat un call center pentru cetățenii din București, unde pot sesiza problemele privind termoficarea în Capitală.
Cât despre rezolvarea problemei căldurii și a apei calde în acest sezon rece, Nicușor Dan a precizat că vor fi numeroase avarii, însă există echipe şi materiale cu care se poate interveni cât se poate de repede.
„Vom avea sute de avarii. Raportul pe care l-am primit când am semnat contractul pentru acea finanţare e că în ultimul an am avut 1.700 de avarii. O să avem sute de avarii, promisiunea este de a interveni cât se poate de repede. Soluţia este pe termen mediu. Există o soluţie de avarie în care să ne asigurăm că există suficiente echipe şi material şi există şi oamenii să fie informaţi asupra problemei. Am spus în campanie. Nu se poate mai mult. Soluţia e pe termen mediu şi o să înceapă lucrările din primăvară”, a explicat primarul general al Capitalei.