Retailerii au ajuns să țină sub „cheie“ alimentele de lux
Un pachet de unt a ajuns să coste peste 20 de lei în retail, iar kilogramul 100 lei, după o creștere a prețului de 45% faţă de anul anterior, untul devenind produs de lux pentru mulți români. Urmarea: anumiți retaileri au început să-şi protejeze produsele de lux, fie ele și alimente de bază, închizându-le în cutii de plastic, potrivit Mediafax.
„Este un efect al sărăcirii populaţiei, al scăderii puterii de cumpărare şi o dovadă a faptului că supermarketurile şi hipermarketurile au ajuns pentru o parte din populaţie ca nişte muzee, iar la muzee întotdeauna există tentaţia de a pune mâna pe un produs valoros, în acest caz pe o conservă, un pateu sau un jambon“, a declarat analistul economic Adrian Negrescu.
Retailerii au recurs la această măsură după ce s-a constatat o creştere a numărului de furturi pe fondul implementării caselor de marcat self-service.
În acest context, anumite produse, deși nu au o valoare mare, au devenit importante din perspectiva logisticii şi acoperirii acestor pierderi.
Untul se află pe lista produselor care s-au scumpit cel mai mult în ultimul an.
Citeste si Omul de afaceri Iulius Spak, condamnat la 7 ani de închisoare