Predicția lui O’Leary, Ryanair: Patru companii aeriene vor domina piața din Europa
Europa intră într-o perioadă „inevitabilă” post-pandemică de consolidare a companiilor aeriene, pe măsură ce transportatorii importanți trebuie să facă față unui peisaj tot mai competitiv.
Michael O’Leary, directorul general al operatorului aerian irlandez Ryanair, spune că după COVID companiile aeriene ”intră într-o perioadă de consolidare de patru sau cinci ani”. Multora dintre companiile aeriene tradiționale din Europa le este greu să concureze efectiv cu transportatorii de buget, îngreunate de bilanţuri slabe care ar putea fi consolidate prin fuziunea cu rivalii, au spus analiștii.
O’Leary crede că sectorul din Europa se va îndrepta către patru companii aeriene mari: Lufthansa, Air France- KLM , IAG și Ryanair.
Compania aeriană germană Lufthansa s-a oferit luna trecută să cumpere un pachet minoritar la ITA Airways, succesorul cu pierderi al companiei italiene Alitalia, spunând că țara din sudul Europei este o piață proeminentă atât pentru călătorii de afaceri, cât și pentru turiști.
Oferta Lufthansa a declanșat discuțiile despre o potențială consolidare a sectorului, deoarece industria încearcă să pună la cale o redresare mai profitabilă după relaxarea restricțiilor pandemice.
Guvernul portughez, care deține compania aeriană TAP , a declarat că are în vedere o vânzare totală sau parțială a afacerii. Lufthansa, Air France- KLM și proprietarul British Airways IAG sunt potențiali cumpărători, potrivit analiștilor.
Atât guvernul portughez, cât și cel italian ar trebui să obțină angajamentul potențialilor cumpărători că vor crește traficul companiilor aeriene cu 50% pe o perioadă de cinci ani, a spus O’Leary.
„Este inevitabil ca AliItalia să fie cumpărată, TAP să fie cumpărată”, a spus O’Leary. „Și atunci cred că este probabil ca în următorii doi ani easyJet și Wizz (Air) să fie eliminate și de transportatorii moșteniți.”
Se scumpesc biletele
Preţul biletelor de avion vândute de compania aeriană low-cost Ryanair ar urma să crească cu 5-10% la vară, comparativ cu 2022, într-un context de inflaţie ridicată, O’Leary, informează AFP.
„Cred că în vara acestui an preţul biletelor va creşte cu 5 până la 10% comparativ cu vara trecută”, într-un context internaţional în care nu vor avea loc evenimente deosebite, a explicat O’Leary.
Acesta a mai spus că Ryanair mizează pe o creştere puternică pentru la vară, graţie în special pieţei asiatice, după ridicarea restricţiilor sanitare în China, dar şi clienţilor americani care profită de un dolar puternic.