Perla coroanei, Hidroelectrica, face angajări! Salariile ajung la 2.000 de euro
Consiliul de Supraveghere al Hidroelectrica a aprobat în ședința din data de 31 ianuarie a.c., la propunerea managementului companiei, noua schemă de organizare internă a societății.
Schimbarea de organigramă – cu efecte asupra structurii interioare a Hidroelectrica, presupune suplimentarea structurii organizatorice cu 272 noi posturi destinate întăririi departamentelor societății, dar și restrângeri de activitate pentru zonele mai puțin solicitate funcțional (-53 de posturi).
”Ne bucură să putem anunța astăzi crearea de noi locuri de muncă într-una dintre cele mai profitabile și competitive firme românești: Hidroelectrica. Modificările recente ne vor permite accelerarea ritmului investițional, precum și consolidarea relației cu clienții prin îmbunătățire semnificativă a serviciilor oferite acestora”, a declarat Bogdan Badea, președintele directoratului Hidroelectrica.
Salariul pentru noii angajați ar putea fi de 2.000 de euro net.
Înființarea posturilor vine ca urmare a unei analize interne serioase și a consultării partenerului social. Hidroelectrica a început acum câțiva ani un proces care vizează modernizarea structurală și transformarea societății în companie orientată pe proiecte. Aceasta transformare organizațională are loc cu ajutorul unui consultant extern, Roland Gareis Consulting (RGC) GmbH, firma cu experiență internațională în consultanță, specializată în managementul proceselor, al proiectelor și în managementul schimbării. Optimizarea structurii organizatorice este rezultatul acestui demers, care aduce o schimbare atât culturală, cât și structurală.
”Suntem într-o perioadă a provocărilor – trebuie să îndeplinim cu celeritate cerințele investiționale ale planului RePower Europe, ne aflăm în plin proces de listare la bursă, avem o creștere spectaculoasă a portofoliului de clienți pe zona de furnizare. În aceste condiții, modificarea de organigramă are în vedere creșterea eficienței companiei și întărirea capacității de răspuns pe segmente strategice: management de proiect, investiții, dezvoltare, trading și furnizare, suport pentru IPO. În ceea ce privește activitatea de exploatare a centralelor hidroelectrice, trecem la implementarea normei de 5,2 salariați /post operativ pentru personalul operativ de tura. Aceste posturi nou inființate vor reducere numărul de ore suplimentare efectuate de către personalul de exploatare și
vor ajuta la pregatirea schimbului de generații. Dorim să atragem și să motivăm personal bine pregătit și competitiv, capabil să aducă plus valoare companiei noastre”, a subliniat Badea.
”Nivelul beneficiilor salariale oferite personalului nou angajat urmează să fie corespunzătoare cu nivelul salarial în branșă, cu contractul colectiv de muncă, precum și cu nivelul pachetelor de motivare oferite de societățile multinaționale cu careHidroelectrica intră în concurență directă. Facem precizarea că toate posturile vor fi scoase laconcurs în mod public, pe site-ul societății noastre, și îi invităm pe cei interesați și care – evident, au pregătirea necesară cerințelor de ocupare a posturilor, să urmărească anunțurile companiei.”
Hidroelectrica este cea mai profitabilă companie din România, societatea înregistrând o cifră de afaceri de 6,3 mld lei în anul 2021 (ultimul an fiscal încheiat), mai mare cu 63% față de anul precedent, și un profit operațional (EBITDA) de 4,7 mld lei, de asemenea în creștere cu 71% (față de anul precedent). Compania contribuie anual către bugetul de stat cu 90% din profitul obținut.
Numai în ceea ce privește proiectele noi, de diversificare, Hidroelectrica și-a asumat prin strategia aprobată de acționariat, a căror valoare estimată totală este de circa 5,104 mld. Lei pentru următorii ani. Realizarea acestora presupune punerea în funcţiune de capacităţi noi de producţie cu o putere instalată totală de peste 655 MW, coroborat cu o producţie medie anuală estimată la circa 1.763,92 GWh/an.
De asemenea, Hidroelectrica a intrat recent pe piața de furnizare de energie electrică, rata de creștere pe acest segment fiind una impresionantă. Practic, într-o perioadă relativ scurtă, companiaa ajuns de la cca. 800 de locuri de consum pe segmentul casnic în anul 2019, la peste 500.000 la acest moment.