Haos la cardurile de energie. Call center-ul, dat peste cap. Peste 5.000 de apeluri zilnice
Românii au luat cu asalt call center-ul pentru a afla cum pot intra și ce pot face cu cardul de energie. Call center-ul este asaltat zilnic de 5.000 de români.
Peste 5.000 de apeluri telefonice sunt recepţionate zilnic la call center-ul pentru cardul de energie, a afirmat marţi, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş, care a îndemnat la calm şi la răbdare, dând asigurări că toţi beneficiarii vor ajunge să le folosească la plata facturilor de energie.
„Sunt peste 5.000 de apeluri telefonice la care zilnic se răspunde în cadrul call center-ului. Deci, mobilizarea noastră este generală pentru ca să putem cu data de 20 februarie să începem această operare a plăţilor la facturile de energie. Banii sunt alocaţi în întregime pentru aceste plăţi şi urmează să transferăm banii către Compania Naţională Poşta Română. Aşadar, apelul nostru este de îndemn la calm şi la răbdare pentru că toţi beneficiarii noştri vor ajunge să poată să efectueze aceste plăţi, fondurile fiind suficiente alocate cu această destinaţie”, a spus Marcel Boloş.
Citește și: Lista județelor unde au fost distribuite cardurile de energie
Întrebat de ce nu se pot face plăţi online cu cardurile, în condiţiile în care vorbim de digitalizare, ministrul a spus că nu sunt operaţionalizate conturile de debit în cadrul mecanismului. El a declarat că forma de plată electronică permite ca pe baza cardului de energie, pe baza cartei de identitate şi a facturii în format electronic să se poată face plăţi online.
Şeful de la Proiecte Europene a precizat că trebuie verificate condiţiile de accesare a banilor europeni, motiv pentru care cele trei documente fac obiectul verificărilor din partea Companiei Naţionale Poşta Română şi există un termen de 5 zile în care se trimite dovada serviciilor de mandat poştal prin poştă electronică către beneficiarii cardului de energie. Din acest motiv mecanismul de verificare impune o rigurozitate în folosire, fiind bani europeni la mijloc pentru care trebuie asigurată trasabilitatea, respectiv să se vadă care este beneficiarul banilor şi ce plăţi către furnizorii de energie face acesta cu banii europeni.
Citește și: Mugur Mihăescu, despre haosul cu cardurile de energie: “O mizerie!”
„Partenerii bancari puteau să fie implicaţi dacă sistemele informatice ale furnizorilor de energie erau foarte bine organizate. Sigur că aici discutăm de furnizorul de energie electrică şi cel de gaze naturale, care ştim că au sisteme informatice foarte bune, în schimb gândiţi-vă la furnizorii de energie termică, la cei de material lemnos, la cei de gaz lichefiat pentru încălzirea locuinţelor pentru ca să găsim o formă comună în care toate şi toţi furnizorii de energie să poată să fie accesaţi în cadrul mecanismului a trebuit să recurgem la forma aceasta de implicare a Poştei Române. Acesta a fost motivul pentru care am apelat la Poşta Română. Acesta este motivul pentru care Poşta Română având oficianţii poştali, peste 10.000 de oficianţi poştali implicaţi în sistem, ajunge în localităţile rurale până la ultimul beneficiar. Deci, dacă vreţi, este un mecanism acoperitor cu ajutorul Poştei Române şi în interesul beneficiarilor noştri….Eu cred că cei 11.000 de oficianţi poştali sunt un argument solid pentru ca mecanismul să fie funcţional. Nu garantez că 100% totul va fi funcţional. Ar fi o utopie acest lucru, însă pot să vă garantez capacitatea noastră de răspuns la problemele care vor apărea şi care este foarte importantă din perspectiva beneficiarilor ca să rezolvăm operativ orice problemă de blocaj apare în acest mecanism”, a explicat Boloş.