Comisia Europeană a hotărât: Doar autobuze electrice, din anul 2030
Comisia Europeană a propus un plan prin care toate autobuzele să fie cu zero emisii începând din 2030.
Totodată, Comisia a propus și un plan prin care să reducă treptat emisiile provenite de la vehiculele grele până în 2050.
În urmă cu doar o zi, Parlamentul European a adoptat oficial planul de a interzice vânzările de mașini noi cu motoare termice în țările din Uniunea Europeană, începând din 2035. Astfel, toate autoturismele și vehiculele ușoare noi vor trebui să fie electrice sau pe bază de hidrogen.
Citește și: Piața auto 2023: Românii cumpără mașini electrice și hibride
De aceeași soartă se vor lovi și vehiculele grele și, în special, cele destinate transportului public. În acest sens, Comisia Europeană tocmai a propus un plan prin care să interzică autobuzele cu motoare diesel și chiar și cele hibride începând din 2030. Astfel, toate autobuzele noi produse după 2030 vor trebui să fie electrice sau pe bază de hidrogen.
Alături de această măsură, Comisia Europeană a propus și un plan de a elimina treptat emisiile de dioxid de carbon provenite de la vehiculele grele. Astfel, începând 2030, nivelul emisiilor de CO2 trebuie să fie redus cu 45% față de nivelul din 2019. Această reducere va crește la 65% din 2035, pentru ca apoi să crească până la 90% începând din 2040.
Citește și: Mașini electrice vs. mașini clasice: tot ce trebuie să știți
Potrivit membrilor comisiei, autobuzele urbane și cele pentru distanțe lungi reprezintă 6% din totalul emisiilor cu gaze de efect de seră în Uniunea Europeană și 25% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră rezultate din transportul rutier.
Mai mult, în 2019, emisiile provenite din transportul de mărfuri au fost cu 44% mai mari decât cele din sectorul aviației și cu 37% mai mari decât emisiile rezultate din transporturile maritime.
În prezent, 99% din vehiculele grele ce aparțin parcului de vehicule al Uniunii Europene funcționează cu motoare termice. Comisia a propus anterior instalarea unor stații de încărcare la fiecare 60 de kilometri de drum pentru vehiculele electrice, respectiv la fiecare 150 de kilometri pentru cele cu hidrogen, scrie Economica