Grindeanu a promis că Brăila-Galați va fi gata într-un an! Dar a semnat pentru doi
ONG Pro Infrastructură îl acuză pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, că face promisiuni fanteziste.
În loc să arunce în spațiul public promisiuni fanteziste cu zero șanse de reușită, n-ar strica dacă ministrul Grindeanu ar citi hârtiile pe care le semnează (precum AC nr. 65/20.12.2022) și nu ar mai înghiți pe nerăsuflate termenele împinse de antreprenor și/sau de oamenii din subordine, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, ONG care se ocupă cu monitorizarea lucărilor de infrastură din țară.
Conform acestora, pe cei 10,77 kilometri ai DEx6 Galați-Brăila, prima autorizație de construire (AC) a fost dată în 24.12.2021 pe aproximativ 7 km dinspre Brăila. Pe restul dinspre Galați AC a fost semnată de Grindeanu și emisă de MT în 20.12.2022 și prevede un termen de execuție de 24 luni. Asta înseamnă că drumul expres va fi gata la finele lui 2024, un an mai târziu decât promisiunea lui Grindeanu.
În capătul gălățean se execută o structură-mamut de aproape 1,8 kilometri compusă din 4 segmente: viaduct de acces pe mal drept Siret (lungime 896+ metri), pod HOBANAT peste Siret (aproape 308 m cu deschideri 71+165+71), viaduct de acces pe malul stâng (puțin sub 448 metri) și pasaj peste calea ferată/complex feroviar (139+ m).
”O asemenea lucrare se construiește în minim 18 luni, de unde și termenul realist de 24 luni din autorizație și din licitație/contract. Nici nu se pune problema să se finalizeze în 2023, având în vedere că AC abia a fost obținută și antreprenorul (UMB) abia a reușit să intre (timid deocamdată) în teren pe această zonă”, susțin reprezentanții Pro Infrastructură.
Umbrărescu, constructorul Brăila-Galați
Acest drum expres va face legătură între orașele Brăila și Galați și are o lungime planificată de 12,29km. Constructorul a fost selectat în septembrie 2020: asocierea SA & PE Construct SRL – Spedition UMB – Tenostrade SRL (controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu), preț 371.416.131,09 lei fără TVA, durata: 10 luni proiectare, 24 luni execuție, termen deschidere: 2024. Contractul a fost semnat în aprilie 2021.
Traseul drumului expres se continuă cu un pod peste Dunăre aflat în construcție între Brăila și Smârdan în județul Tulcea. Podul nu face parte din Drumul Expres Brăila – Galați. Contractul a fost semnat în ianuarie 2018 cu asocierea Astaldi – IHI Infrastructure Systems, preț: 1.995.932.260,25 lei fără TVA, durata: 12 luni proiectare, 36 luni execuție, termen deschidere: 2023.