Samsung rămâne lider pe piața globală de televizoare pentru al 17-lea an
Producătorul coreean de electronice Samsung a reușit să rămână lider pe piața globală a televizoarelor pentru al 17-lea an consecutiv. Dacă pe piața smartphone-urilor, Samsung se luptă pentru supremație cu Apple, pe cea a televizoarelor e în competiție cu LG, TCL și HiSense.
Potrivit firmei de cercetare de piață Omdia, Samsung ocupă primul loc pe piața globală de televizoare în 2022. Această realizare se datorează angajamentului companiei de a oferi experiențe de vizionare premium și design-ului gândit întocmai pentru nevoile utilizatorilor.
Ultimele date disponibile la Statista.com arată că Samsung avea o cotă de piață globală de aproape 20% în 2021, urmată de LG cu aproape 13% și de TCL cu 11,5%.
Pentru a-și păstra statutul de lider în industie, Samsung a prioritizat de-a lungul timpului portofoliul său de produse premium, iar gama Neo QLED este cel mai bun exemplu de excelență. În 2022, Samsung a vândut 9,65 milioane televizoare QLED și Neo QLED, 35 de milioane de unități fiind numărul total de televizoare vândute de la lansarea gamei în 2017.
Samsung a dominat, de asemenea, segmentul de piață al televizoarelor ultra-wide în 2022, raportând 36,1% și 42,9% cota de piață pentru televizoarele de peste 75 de inci și respectiv 80 de inci. Pentru piața de televizoare premium, definită de produsele care costă mai mult de 2.500 de dolari, Samsung păstrează cea mai mare cotă de piață după venituri, anume 48,6%.
„Faptul că Samsung este lider în industrie de 17 ani se datorează loialității și încrederii continue din partea consumatorilor noștri. Vom continua să deschidem drumul către experiențe premium de utilizare a produselor noastre pentru fanii Samsung, care să ofere mai mult decât o calitate a imaginii la cel mai înalt nivel.” declară Cheolgi Kim, Executive Vice President al diviziei Visual Display Business din cadrul Samsung Electronics.
Inovație continuă pentru imagine
Păstrarea primului loc în clasamentul Omdia timp de 17 ani consecutivi este o dovadă a angajamentului companiei de a oferi cele mai inovatoare produse, cu design centrat pe consumator și experiențe de utilizare îmbunătățite. Lansarea televizorului Bordeaux în 2006 a marcat adoptarea generală a televizoarelor LCD cu design sofisticat și form factor mult mai ușor. A fost, de asemenea, prima dată când Samsung a ocupat primul loc pe piața globală de televizoare. Compania a continuat să aducă tehnologiile inovatoare mai aproape de consumatori prin lansarea primului său televizor LED în 2009 și Smart TV în 2011, fiind și în acești ani lider în industrie.
În 2018, compania a lansat revoluționarul QLED 8K, urmat de Neo QLED, care avea la bază tehnologia Quantum Mini LED, și televizorul MICRO LED în 2021. Această colecție de tehnologii inovatoare a redefinit standardul în ceea ce privește calitatea imaginii TV și a continuat să stabilească noi repere în industrie.
În plus, Samsung a avut rolul de pioner în industrie și a lansat noi categorii de produse, așa cum este, de exemplu, gama de produse Lifestyle. Primul astfel de produs a fost The Serif, lansat în 2016. De-a lungul anilor compania a continuat să inoveze în ceea ce privește design-ul produselor sale, pentru a oferi cea mai bună experiență de vizionare, prin lansarea de produse inedite precum The Frame, The Sero, The Terrace, The Premiere și The Freestyle.
În 2023, angajamentul Samsung pentru inovație continuă cu dezvoltarea de tehnologii intuitive, gândite cu scopul de a satisface nevoile utilizatorilor. SmartThings permite integrarea și conectarea în siguranță a mai multor dispozitive într-un singur loc, oferindu-le astfel utilizatorilor oportunitatea de a-și crea experiențe personalizate, care să se potrivească atât cu preferințele, cât și cu nevoile lor individuale.