Șinele de tramvai din București arată ca după bombardament! Zilnic ne pun viața în pericol
Sute de mii de bucureșteni merg în fiecare zi cu tramvaiul. Cu mici excepții, atât tramvaiele, cât și șinele pe care circulă arată deplorabil. În unele cazuri, chiar ne pun viața în pericol. Galerie foto cu situația din București.
Calea de rulare a tramvaiului de pe bulevardul Basarabia din București este una dintre cele mai periculoase din Capitală. În plus, pe aceasta circulă tramvaie construite începând cu 1973.
Jurnalistul Alex Lancuzov a postat pe pagina sa de Facebook câteva imagini și un filmuleț cu linia de tramvai de pe bulevardul Basarabia din București. Aceasta e plină de piese de metal ruginite, care se desprind, ceea ce face linia respectivă extrem de periculoasă pentru transportul călătorilor.
”Cum arată una dintre cele mai importante linii de tramvai din București : Bulevardul Basarabia, sectorul 2. Până la semnarea contractului pentru modernizare (licitația este lansată) PMB și STB nu reușesc să asigure minimele condiții (inclusiv de siguranță) pentru călători și conducători auto. Piesele metalice sunt atât de ruginite că nu mai ține nici sudura, dar o roabă de ciment/asfalt în locul pietrelor cubice sărite s-o găsi pe la PMB…cred”, a scris Lancuzov.
Sursa: Facebook/Alex Lancuzov
Lucrările de reabilitare a căii de rulare se lasă așteptate. Până atunci, tramvaiele vechi circulă cu viteze foarte scăzute, într-un continuu balet, zdrăngănind pasagerii. Nici bulevardul Chișinău, care intersectează Basarabia, nu este mai sigur.
Au deraiat tramvaiele pe Basarabia
Cum era de așteptat, au apărut și incidentele. Un tramvai de pe linia 36 a deraiat în cursul zilei de joi, 27 Octombrie 2022, ora 11:00, pe bulevardul Basarabia, la capăt de linie, la uzina Faur. Din fericire, nu a fost nimeni rănit.
Cu o seară înainte, un alt tramvai a deraiat exact în aceeași zonă.
În ziua de luni, 16 ianuarie 2023, au avut loc două accidente similare. La ora 13:48, pe bulevardul Basarabia, în bucla de întoarcere la capătul de linie Faur, vagonul 325 de la Depoul Colentina, care circula pe linia 36, a deraiat cu boghiul IV circa doi metri în partea dreaptă. Cauza deraierii a fost prezența unui corp dur în linie, conform Club Feroviar.
În aceeași zi, la ora 15:32, la intrarea pe bulevardul Chișinău din bulevardul Basarabia, sensul spre Pantelimon, vagonul 356 de la Depoul Titan, care circula pe linia 14, a deraiat cu boghiul III spre stânga circa 1,5 metri, mergând deraiat aproape 30 de metri. După repunerea vagonului pe șine, în urma verificării căii de rulare și a urmelor lăsate de vagon, echipajele sosite la fața locului au stabilit că vatmanul a forțat tramvaiul în curbă, potrivit Club Feroviar.
Tramvaie vechi
Pe Bulevardul Basarabia circulă circulă tramvaiele 36 și 40. Acestea sunt vehicule V3A, primul tramvai românesc dublu-articulat, construit de Uzina de Reparații ,,Atelierele Centrale” (URAC) în anul 1973, având la bază un vagon LHB livrat la comandă. Au fost construite până în 1990 pentru București.
Primul proiect de modernizare a parcului de tramvaie de după 1989 prevedea modernizarea vagoanelor V3A. Astfel, prin modificarea proiectului inițial, a fost construit, în anul 1993 primul V3A-93 la URAC, ce a înlocuit vechiul V3A, preluându-i și numărul de inventar. Între anii 2004 și 2006 au fost construite și 4 V3A-93 cu secțiunea C modificată pentru a fi accesibilă persoanelor cu handicap locomotor. Ultimul V3A-93 a fost construit în anul 2007. Toate tramvaiele V2A, V2A-2S, V3A și V3A-2S (mai puțin #205) sunt echipate cu câte două motoare de curent continuu, cu excitație serie, cu puterea nominală de 120 kW fiecare.