Chiriță de la ANRE, absent în spațiul public, s-a pozat cu Eva, sora lui Ion de la Guvern
Un nou asistent virtual a fost lansat. După Ion de la Guvern, a apărut Eva de la ANRE.
Șeful ANRE, Dumitru Chiriță, care comunică doar prin comunicate, fără să fie vreodată prezent în fața presei sau participe la altor evenimente publice, s-a fotografiat azi cu noul său asistent virtual, Eva. Făcând o gumă, Eva este sora lui Ion de la Guvern.
În ziua de 1 martie, premierul Nicolae Ciucă a prezentat la început de şedinţă de Guvern proiectul de inteligenţă artificială „Ion”.
Acesta este o creaţie a cercetătorilor şi profesorilor români şi e considerat printre altele un consilier al primului ministru. E gândit să îi ajute pe oficial să deservească mai bine cetăţeanul, informând în timp real Guvernul cu privire la propunerile, problemele şi dorinţele poporului. Se pare că postările românilor din social media şi doleanţele noastre vor putea fi sintetizate pentru a ajunge direct la oficialii de stat.
Ce face Eva?
Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei a implementat în cadrul proiectului „Dezvoltarea capacității instituționale a Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei pentru simplificarea procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică și de gaze naturale” – SMIS 129990/705, Platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică și de gaze naturale la nivel național (POSF), devenind astfel operator al acesteia.
POSF este o platformă informatică unică la nivel național dedicată clienților finali de energie electrică și gaze naturale, care automatizează procesul de schimbare a furnizorului, prin simplificarea fluxurilor de informații și documente.
”Pentru a se familiariza cu funcţionalităţile platformei, am pus la dispoziția consumatorilor, începand cu data de 16.03.2023, asistentul virtual, denumit Eva, care poate răspunde întrebărilor utilizatorilor privind detalii legate de procesul de schimbare a furnizorului, de contractare, de POSF, precum şi informaţii legate de reglementări specifice schimbării furnizorului. Acest sistem inteligent permite asistentului virtual Eva să învețe permanent prin prisma întrebărilor adresate de consumatori și să fie în măsură de a oferi răspunsuri detaliate la problematicile ridicate de aceştia pentru domeniul specific al energiei electrice și gazelor naturale. De asemenea, sunt disponibile manuale de utilizare şi tutoriale, în care se prezintă în detaliu modul cum se accesează şi se utilizează POS”, a spus Dumitru Chiriță.
În vederea operaționalizării platformei, am aprobat, prin Ordinul nr. 3/2022 cu modificările ulterioare, Regulamentul privind organizarea și funcționarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale şi pentru contractarea furnizării de energie electrică şi gaze naturale (Regulament POSF).
De la data finalizării POSF, operatorii de rețea și furnizorii de energie electrică și de gaze naturale încărcă şi actualizează permanent metadatele pentru locurile de consum și pentru contractele de furnizare și de rețea, conform obligațiilor instituite prin Regulamentul POSF.
În scopul punerii în funcţiune şi actualizării permanente a bazei de date POSF, înregistrarea datelor şi informaţiilor despre clienții finali, precum şi orice schimbare administrativă din contract sau schimbarea furnizorului, se efectuează în POSF de către furnizorul actual al acestora, iar pentru locurile de consum existente înregistrarea se face de către operatorii de rețea.
În ceea ce privește gradul de încărcare al datelor, la acest moment în POSF se identifică următoarele:
Total locuri de consum: 15.491.157
Locuri de consum energie electrică 10.575.498
Locuri de consum gaze naturale 4.915.659
În acest moment sunt înregistrați în POSF: 102 de furnizori de energie electrică, 73 furnizori de gaze naturale, 41 de operatori de rețea de energie electrică și 35 de operatori de rețea de gaze naturale.